2

centrale verwarming roestvorming leidingen

Wirsbo
Wirsbo
#Verwarming & koeling · 10 jaren geleden

Ik heb in 1991 mijn centrale verwarming laten aanleggen door een erkende installateur. Als leidingbuis werd het merk "Wirsboflex" gebruikt. Een zachtstalen buis met een dubbele teflon wand gecoat in de fabriek. Nu stel ik vast dat vanaf de aansluiting met de radiator 10 leidingen zijn aangetast door roest waarvan een volledig is doorgeroest waar het water doorsijpelt. Bij de leidingen met roestvorming zie je aan de aansluiting met de radiatoren dat er kalkafzetting is door waterverlies. Deze kalkafzetting is niet te zien bij de buizen waar er geen (zichtbare?) corrosie is. Persoonlijk heb ik nog nooit gehoord van verwarmingsbuizen die doorgeroest zijn. Komt dit nog voor? Ligt dit aan de het materiaal, aan de slecht geïnstalleerde koppeling? Wie is hier verantwoordelijk? Al mijn leidingen liggen in de chape.

Alle reacties

0
Kris M
Kris M
594 3492 Andere particulier
10 jaren geleden
Na 25 jaar is de schade voor u. Vervolgschade door t lekkende water kan je normaliter op je brandverzekering afwentelen.
Vloerverwarming plaatsen? Ontvang gratis offertes!

Vloerverwarming plaatsen? Ontvang gratis offertes!

Laat vloerverwarming installeren door experts en ontdek de voordelen voor jouw woning. Vraag gratis offertes aan!

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Vloerverwarming en warmtepomp: de perfecte combinatie om efficiënt te verwarmen

Vloerverwarming en warmtepomp: de perfecte combinatie om efficiënt te verwarmen

Combineer vloerverwarming en een warmtepomp en je verwarmt je woning op een zeer rendabele en efficiënte manier. Maar welke warmtepomp kies je dan?

Lees meer

Hybride warmtepomp: werking, prijs, premie en terugverdientijd

Hybride warmtepomp: werking, prijs, premie en terugverdientijd

Een hybride warmtepomp bestaat uit een verwarmingsketel en een warmtepomp. Ontdek de prijs en terugverdientijd en of je in aanmerking komt voor een premie.

Lees meer

Een offerte voor een airco aanvragen: zo krijg je een duidelijk beeld van de kosten

Een offerte voor een airco aanvragen: zo krijg je een duidelijk beeld van de kosten

Offerte airco aanvragen? Ontdek prijzen, installatiekosten en krijg tips. Zo kan je goed vergelijken en de beste airco kiezen voor jouw woning.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag