4

Probleem met dakwerker

paul84
paul84
#Dak · 10 jaren geleden
Ik heb een tijd geleden mijn dak helemaal laten vernieuwen, dwz een nieuw onderdak in Celit 3D, nieuwe pannen en ook de bakgoten laten vernieuwen. Het dak werd verlengd en verbreed ifv te plaatsen buitenmuurinsolatie aan de buitenkant. Het Celit 3D onderdak is mijns inziens niet volgens de plaatsingsvoorschriften geplaatst, dwz aan de veluxen is geen waterafvoer-slap geplaatst, onderdak en muurplaat zijn niet winddicht afgewerkt en bij een (nieuwe) knik in het dak werd ongeveer 15 cm afstand tussen de onderdakplaten overbrugd met zwarte plastic bouwfolie. Mijn vraag : wie kan vaststellen of het onderdak al dan niet volgens de regels van de kunst werd geplaatst en welk verhaal heb je dan tav de dakwerker ?

Alle reacties

0
grandscenicman
grandscenicman
3 40 Verbouwer
10 jaren geleden

een andere dakwerker kan dit vaststellen...

Neem contact op met de jouwe en vraag gewoon om eens langs te komen...........als je zeker bent dat er iets niet in orde is ( die mannen weten dat zelf ook hoor ! ) kan je zeggen dat je, stappen gaat ondernemen........en hoor dan eens naar zijn (nieuwe) antwoord...????

Als er bvb een velux niet is geplaatst volgens de "regels" heb je volgens mij ook geen recht op "garantie" .

0
paul84
paul84
0 1 Verbouwer
10 jaren geleden

Ja, dat heb ik al gedaan. Die zei dat hij ging komen kijken, maar hij is uiteindelijk niet geweest. Ik had waarschijnlijk niet zo dom mogen zijn om meer dan 90 % van de factuur te betalen. Ik heb ondertussen wel al een aangetekende brief met ingebrekestelling gestuurd, maar ook daar kwam geen reactie op. 

Nu op zich is het duidelijk : de plaatsingsvoorschriften van Celit zijn niet mis te verstaan wb winddichte afwerking, afwerking van de veluxen en werkwijze bij een knik in het dak. 

Mijn vraag blijft : wie heeft de autoriteit om daarover een oordeel te vellen ? Is het een idee om de producent van Celit te contacteren ? Of het WTCB ?  

0
grandscenicman
grandscenicman
3 40 Verbouwer
10 jaren geleden
Neem eens contact op met je verzekering........laat ze eens langskomen en stel je de vraag dat wanneer je schade hebt of dat zij de schade gaan betalen.........ondanks de voorschriften niet zijn nageleefd door je dakwerker. Jouw verzekering kan dan misschien een "expert" aanstellen ( kosteloos veronderstel ik omdat jij tenslotte toch verzekering betaalt....) en die kunnen druk uitoefenen op de dakwerker dat in het geval van schade zij ( de verzekering) hun geld bij hem ( dakwerker ) komt vragen....??????
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Hoe asbest verwijderen? Enkele do's en don'ts

Hoe asbest verwijderen? Enkele do's en don'ts

In heel wat oude woningen zit er nog asbest. Hoe verwijder je dit kankerverwekkende materiaal zonder risico? Enkele tips om asbest te verwijderen.

Lees meer

Kies voor een groendak: voordelen, prijzen en tips

Kies voor een groendak: voordelen, prijzen en tips

Alles over het groendak: voordelen, prijs, soorten, premies en hoe je het zelf of met een professional aanlegt. Ontdek onze tips.

Lees meer

Regenwater afvoeren begint met een goede regenpijp: dit moet je weten

Regenwater afvoeren begint met een goede regenpijp: dit moet je weten

Een regenpijp voert regenwater weg van je dak. Ontdek alles over materialen, de prijs, de plaatsing en het onderhoud.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag