3

Terrasoverkapping of zonnescherm?

SVDH
SVDH
#Veranda en bijgebouwen · 10 jaren geleden

Hallo iedereen!

Misschien is dit niet helemaal het juiste forum, maar aangezien terrasoverkapping toch verwant zijn aan veranda's, dacht ik om het toch even hier te plaatsen...

Wij twijfelen om een terrasoverkapping of een zonnescherm te gaan zetten. (Het wordt dit weekend 15°C, dus de lentekriebels slaan toe, haha!)

Heeft iemand beiden, of kan iemand vergelijken?
Voor een terrasoverkapping lijkt de kwaliteit me hoger dan een zonnescherm, maar anderzijds is het wel vervelen dat een terrasoverkapping niet kan worden opgeborgen... Ik vind het namelijk niet zo'n mooi bijgebouw om altijd over je terras te hebben staan...

Naar jullie mening; wat zou ik kiezen? Of zijn er eventueel nog andere oplossingen?

Alle reacties

0
Bruno 9308
Bruno 9308
12 55 Andere particulier
10 jaren geleden
Ik heb een zonnescherm van 8 m breed en 3,5 m uitval. Ruim voldoende. Hier werd wel rekening mee gehouden bij de bouw : elektriciteitskabel voor sturing motor lag gereed, en het zonnescherm is met draadstangen los doorheen de ter plaatse gegoten betonnen balk boven de twee schuiframen bevestigd.
0
Rikki
Rikki
0 1 Andere particulier
7 jaren geleden

Hallo iedereen!

Misschien is dit niet helemaal het juiste forum, maar aangezien terrasoverkapping toch verwant zijn aan veranda's, dacht ik om het toch even hier te plaatsen...

Wij twijfelen om een terrasoverkapping of een zonnescherm te gaan zetten. (Het wordt dit weekend 15°C, dus de lentekriebels slaan toe, haha!)

Heeft iemand beiden, of kan iemand vergelijken?
Voor een terrasoverkapping lijkt de kwaliteit me hoger dan een zonnescherm, maar anderzijds is het wel vervelen dat een terrasoverkapping niet kan worden opgeborgen... Ik vind het namelijk niet zo'n mooi bijgebouw om altijd over je terras te hebben staan...

Naar jullie mening; wat zou ik kiezen? Of zijn er eventueel nog andere oplossingen?

Je tuin (her)aanleggen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Tuin’

Je tuin (her)aanleggen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Tuin’

Met dit gratis magazine willen we je graag inspireren en advies geven om het maximum te halen uit jouw tuin en terras.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Een carport op maat van jouw woning: ontdek alles over afmetingen, materialen en prijzen

Een carport op maat van jouw woning: ontdek alles over afmetingen, materialen en prijzen

Je auto op een overdekte plaats parkeren? Dan kan je kiezen voor een carport. Ontdek welke materialen er zijn en op welke prijs je moet rekenen.

Lees meer

Breng schaduw in je tuin met een terrasoverkapping: 6 stijlvolle opties

Breng schaduw in je tuin met een terrasoverkapping: 6 stijlvolle opties

Met een terrasoverkapping creëer je schaduw en comfort in je tuin. We lijsten de nieuwste terrasoverkappingen op.

Lees meer

Deze beslissingen moet je nemen als je een carport plaatst

Deze beslissingen moet je nemen als je een carport plaatst

Als je voor een carport kiest, moet je nog verschillende beslissingen nemen: losstaand of tegen de woning, hout of staal, welke dakbedekking, ... ?

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag