Plaatsen stopcontact en floodlight op crepi met isolatielaag

2

Plaatsen stopcontact en floodlight op crepi met isolatielaag

luxil
luxil
#Wanden en plafond · 10 jaren geleden
Mijn achtergevel wordt momenteel afgewerkt met een 12cm isolatielaag waarop crepi komt. Op die gevel moet een halogeenstraler (floodlight) komen en enkele schakelaars en stopcontacten. De schakelaars en stopcontacten (hydro opbouw) had ik op een houten sokkel van 12 cm dik geplaatst, zodat de isolatie er kon rond gelegd worden. Volgens de stukadoor mag er echter geen hout in de isolatie voorkomen. Hij stelde voor te werken met inbouwdoosjes en die in de isolatie aan te brengen. Ik vrees echter voor de stevigheid van bevestigen omdat de isolatie toch erg broos materiaal is. Iemand een idee hoe je zulk inbouwdoosje stevig kunt verankeren in een isolatielaag? Een ander probleem is het plaatsen van een floodlight (halogeenstraler). Vermits die redelijk zwaar is en bovendien wind vangt, moet die stevig bevestigd worden. Dat kan dus zeker niet op de isolatie. De stukadoor sprak van Knauf gipsblokken. Iemand een idee hoe die dan bevestigd worden?

Alle reacties

0
albarius
albarius
24 99 Andere professioneel
10 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Gipsblokken lijken me alvast geen goed idee. gips is gevoelig aan vocht en je mag NOOIT gipsgebonden produkten buiten gebruiken omdat deze snel gaan degenereren. (Helaas wordt hier veel tegen gezondigd). Ook geen hout, dat gaat zwellen en duwt alles kapot. Buitenbezetting is redelijk fragiel in z'n opbouw en z'n plaatsing, maar als het goed geplaatst is, is het zeer degelijk.

Hoe moet het dan wel? Normaliter bestaan er speciale opzetstukken en potjes voor deze toepassingen. Alle bekende installatiemerken hebben zo wel iets. Ik vond een informatieve pdf-folder van slechts 1 merk (wil hier geen reclame voor maken), maar dan heb je toch een begin voor je verdere zoektocht (vanaf blz 24 in de folder). Eens je weet wat je nodig hebt kan je zelf makkelijk verderzoeken.

Succes ermee.

ps: als je buitenbezetter dit blijkbaar niet weet, heeft hij dan echt veel ervaring hiermee?

Vraag gratis offertes aan voor het plaatsen van gipsplaten

Vraag gratis offertes aan voor het plaatsen van gipsplaten

Ontvang gratis en zonder verplichtingen offertes van experts voor jouw gipsplatenproject.

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Deze 5 klussen zijn ideaal voor de kerstvakantie

Deze 5 klussen zijn ideaal voor de kerstvakantie

De kerstvakantie is het ideale moment om eindelijk die klussen aan te pakken die je al het hele jaar hebt laten liggen. Ontdek 5 haalbare klussen!

Lees meer

Gipskarton plaatsen: eerste hulp bij renovatie

Gipskarton plaatsen: eerste hulp bij renovatie

Gebruik gipskarton bij een renovatie. Dit materiaal biedt je een waaier aan mogelijkheden, van je living tot en met het kleinste kamertje.

Lees meer

Trendkleur 2025: geel verovert het interieur

Trendkleur 2025: geel verovert het interieur

De kleur geel verovert in 2025 onze interieurs. Door de kleur juist te combineren tover je je woonkamer om tot een warme cocon.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag