Deels afgewerkte nieuwbouwwoning van scheiding overkopen
Deels afgewerkte nieuwbouwwoning van scheiding overkopen
1
Beste, wij zijn geïnteresseerd in de aankoop van een deels afgewerkte nieuwbouwwoning bj 2014. De elektriciteit ligt, de vloerverwarming ook, de chap, pleisterwerken ook. Wat moet er nog gebeuren: vloeren, keuken en badkamer plaatsen, een ventilatiesysteem plaatsen, binnendeuren, trapafwerking. Omdat wij graag op voorhand weten wat er ons nog te wachten staat heb ik volgende vragen. 1) Voor het ventilatiesysteem zijn er al gaten geboord maar nog niets geplaatst van buizen en het systeem zelf ook niet. Is dit normaal als de chappe er al ligt en de muren volledig bezet zijn? Moeten die buizen niet in de chappe liggen? De verkopers waren van plan een C+systeem te plaatsen. In de ramen zit er ook al een verluchtingssysteem. 2) De zoldervloer is geïsoleerd met rotswol maar het dak is niet geïsoleerd. De verkoper zegt dat het niet nodig is om het dak te isoleren, aangezien de zoldervloer geïsoleerd is. Klopt dit? 3)Aangezien er nog geen ventilatiesysteem is kan er ook nog geen epb opgemaakt worden is er mij verteld geweest. Is dit een grote kost om dit te laten opmaken? 4)Het huis wordt enkel verwarmd met vloerverwarming, kan je daar een huis goed mee verwarmen? Volgens de eigenaar is het volledige systeem al actief, maar ik heb gezien dat de aardgasmeter nog steeds verzegeld is. Kan het zijn dat er toch al aardgas kan gebruikt worden terwijl de meter nog verzegeld is? 5)Hetzelfde voor het water, is naar het schijnt volledig gekeurd maar er staan nog nergens kranen. Ik heb me altijd laten vertellen dat het water enkel gekeurd wordt als er overal kranen staan en alles operatief is, klopt dit?
Alle reacties
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.
Lees ook
.jpg?w=760&auto=format&ar=4%3A3&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&corner-radius=10&mask=corners&lossless=true&s=a9947d9b4aef6a592b51bd4ee720c440)
Hoe werkt sleutel-op-de-deur? Ontdek de voor- en nadelen
Bouwen met sleutel-op-de-deur is bouwen met één bouwbedrijf dat voor een instapklare woning zorgt. Ontdek hoe de sleutel-op-de-deurformule werkt.
Lees meer
Zelfbouw: wat kan je zelf doen en hoeveel kan je besparen?
Zelfbouw kan je een hoop geld besparen. Maar hoeveel geld bespaar je door je werken (gedeeltelijk) zelf te doen? En welke klussen kan je zelf doen?
Lees meerWeet jij het antwoord op deze vragen?
Onze toolbox
Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen