Indienen klacht bij orde van architecten
Alle reacties
Een klacht is de laatste stap, zolang er nog gesprek mogelijk is, zelfs in een bemiddeling (die organisaties bestaan) win je altijd veel meer.
De orde zal elke klacht zeer goed bekijken en zoals het hoort beide partijen horen, maar, zoals steeds, zal de orde haar eigen oordeel vellen en het kan zijn dat een partij zulk een oordeel te mild of te streng vinden.
De aansprakelijkheid van een architect kan ook via de rechtbank bekomen worden.
Maar ik stel me vaak de vraag of overleg en bemiddeling geen veel betere (en goedkopere) weg is.

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’
In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.
Weet jij het antwoord op deze vragen?
Onze toolbox
Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen