2

verkoop perceel met huis als bouwgrond?

Liesbeth3400
Liesbeth3400
#Regelgeving · 10 jaren geleden
Beste In een notedop: na het overlijden van mijn grootmoeder wens ik een perceel grond met een kleine halfopen bebouwing erop te verkopen. Het gaat om een klein, oud huisje dat wel nog helemaal functioneel en bewoonbaar is op een relatief grote lap grond. Ik overweeg om het perceel (met het huis er op) als bouwgrond te verkopen. De bouwgrond in de regio waarvan sprake zou gemiddeld 137 euro zijn. Kan dat indien er nog een huisje op staat (lees: moet ik het huis eerst laten afbreken?)? Is dat een slimme zet of is het een beter idee om gewoon het huis met bijhorende grond te verkopen? Wat zijn de voor- en nadelen van beide pistes? Alvast bedankt voor alle opmerkingen en antwoorden!

Alle reacties

0
koopforum
koopforum
0 1 Andere particulier
9 jaren geleden

hallo, ik heb eenzelfde probleem - heb jij een goed antwoord ontvangen ?

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Hoe herken je asbest in huis? En hoe verwijder je het? "Van 1 asbestvezel in je longen kan je al ziek worden"

Hoe herken je asbest in huis? En hoe verwijder je het? "Van 1 asbestvezel in je longen kan je al ziek worden"

Dateert jouw woning van voor 2001? Dan is de kans groot dat er asbest in zit. Maar hoe weet je dat zeker? En mag je het verwijderen? OVAM weet raad.

Lees meer

Minister Jambon voorziet een tussenoplossing voor btw op sloop en heropbouw

Minister Jambon voorziet een tussenoplossing voor btw op sloop en heropbouw

Minister Jambon voorziet een oplossing voor btw op sloop en heropbouw. Geen tijdelijke btw-verhoging, maar een administratieve tolerantie van 6%.

Lees meer

Goedkoper verbouwen: rentevoet Mijn VerbouwLening daalt eindelijk weer

Goedkoper verbouwen: rentevoet Mijn VerbouwLening daalt eindelijk weer

De rente op Mijn VerbouwLening daalt fors. Minister Depraetere is blij: “Renoveren is weer wat betaalbaarder.”

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag