Vraag omtrent kondensatieketel -principe
Mijn ketel moet vervangen worden. Op dit moment heb ik twee circuits (2 zoneventielen aangestuurd door 2 kamerthermostaten). Men stelde mij een Buderus 162 met 10 liter intern warm water met regeling op basis van de buitentemperatuur voor. Ze willen ook overstappen op 1 circuit, waardoor de ketel makkelijker moduleren kan werken. Nu stel ik mij enkele "simpele" vragen :
- Moeten er dan in de living ook geen radiatorthermostaten staan i.p.v. een kamerthermostaat ? Anders warmt de living toch verder op als er ergens anders warmtevraag is ?
- Als er in de living geen radiatorthermostaten moeten zijn, hoe kan ik dan in bv. badkamer snel warmte krijgen ? Moet ik wachten tot de living warmte nodig heeft (via kamerthermostaat) en dan warmt mijn badkamer een beetje mee op (nooit genoeg).
- Als er in de living radiatorthermostaten moeten zijn (geen kamerthermostaat), hoe wordt dan de nachtregeling geregeld ? De radiatorthermostaten staan te hoog ingesteld ? Wordt er dan water met lagere temperatuur rondgepompt ? Maar hoe wordt dan bepaald of de temperatuur OK is ?
Is er een goed ziel die mij terug een goede nachtrust kan bezorgen en hierop kan antwoorden a.u.b. ? :-)
groetjes,
jack