12

septische put

Snuitje
Snuitje
#Sanitair · 10 jaren geleden

is dat correct ,de aannemer geeft de uitgang van de septische put aangesloten op een verzamelputje van alle afvoerbuizen, die dan op zijn beurt naar een een sifonputje loopt en dan naar de riool .gevolg: overal stank in huis . moest hij deze afvoer niet rechtstreeks aansluiten op de riool? Hij beweert dat de septische put put zich vanzelf ontlucht via de uitgang, wel dat is nu net het probleem denk ik , als je op de 2de verdiep bv een sifon demonteerd van een lavabo dan ruik je al zeer sterk de septische put , dit kan toch niet de bedoeling zijn, de geur uit de septiche put verdeeld zich in de gehele buizennetwerk van het huis, de stank hangt in heel het huis vooral wanneer er gesast wordt op het toilet, kun je mij wat raad geven om dit probleem op te lossen?

Alle reacties

0
Snuitje
Snuitje
0 5 Andere particulier
10 jaren geleden

beste, er zijn wel degelijk 2 putten aan elkaar verbonden want ik was erbij toen ze geplaatst werden, het is hier een b&b en ik moest voor de vergunning 4000l hebben ,300l per persoon , k'zal vandaag eens wat buizen proberen af te sluiten met silicone waar de stank vandaan komt, voordat die putten werden geplaatst hadden we ook al geur maar dan rioolgeur, misschien zijn inderdaad de aansliutingen van de buizen niet dicht,gr d

Van verwarming tot ventilatie. Ontdek alles wat je moet weten over energie in ons gratis magazine ‘Mijn Energie’

Van verwarming tot ventilatie. Ontdek alles wat je moet weten over energie in ons gratis magazine ‘Mijn Energie’

De mogelijkheden zijn de laatste jaren enorm toegenomen, waardoor het moeilijker wordt om de juiste keuze te maken voor jouw woning. In dit magazine helpen we je graag op weg.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Een buitenkraan plaatsen: dit moet je weten over de soorten, plaatsing en onderhoud

Een buitenkraan plaatsen: dit moet je weten over de soorten, plaatsing en onderhoud

Buitenkraan kopen? Lees alles over soorten, prijs, plaatsing en onderhoud voor meer comfort en gemak in je tuin of oprit.

Lees meer

Droogte houdt aan: met deze tips bespaar je water

Droogte houdt aan: met deze tips bespaar je water

Vergeeld of zelfs ros gras, verdorde planten, … de droogte in ons land houdt aan. Bij gebrek aan regen is het slim om zuinig met water om te springen.

Lees meer

Zwarte wormpjes in je wc: oorzaak en oplossing

Zwarte wormpjes in je wc: oorzaak en oplossing

Zwarte wormpjes in je wc na je vakantie? Ontdek wat ze zijn, hoe ze ontstaan én hoe je ze eenvoudig uit je toilet verwijdert.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag