Tuinhuis/overkapping: melden aanbouw?
De grond waarop mijn huis staat is 5meter breed, 81 meter lang. Het einde van de achterbouw waar keuken en badkamer is ondergebracht is 3,5 meter breed en ongeveer even hoog, het einde daarvan staat op 23 meter van straat, het oorspronkelijke huis beslaat de volledige breedte en is 8 meter lang.Typisch rijtjeshuis dus. Verder de diepte inbouwen is geen probleem, dit was me al eerder vergund bij een bouwaanvraag die later niet uitgevoerd is (was bedoeld in steen). Ik woon dus in een typisch rijhuis. Tussen mij en mijn rechterbuur staat nog een deel van een oude ytong muur van een vroegere stalling. Die is in danig slechte staat dat hij tot niks méér kan dienen dan afbraak. Nu heeft mijn buurman daar jaren geleden klimop tegen gezet met het gevolg dat ik op de dikke wortelstokken kijk en die ondertussen op mijn grond gegroeid zijn. Verder is de tuin prachtig, maar dit stuk gebruikte ik altijd zowat als opslagplaats voor mijn bouwmaterialen, dus eigenlijk heb ik het een beetje nagelaten om mijn buur op zijn lichten te wijzen. Nu heb ik heel wat Azobé steenschotten staan met bijhorende palen en wil die muur vervangen door een goede azobé afsluiting. Maar..en nu komt de kat op de koord...ik wou o-zo graag een buitenkeuken/patio in hout en had die graag aangebouwd tegen de afsluiting deels open (met dakje natuurlijk, deels gesloten als fietsstalling, max 40m². Melden? Ja liefst, maar ik zie dat ik afstand moet houden tot mijn buren...en ik heb al maar 5 meter breedte... H E L P