Welke ventilator op badkamer?
Welke ventilator kan ik het beste plaatsen op mijn badkamer. Afvoer moet gebeuren via schuin dak. Grote ongeveer 2 meter breed en 6 meter lang.
Groetjes
Welke ventilator op badkamer?
Welke ventilator kan ik het beste plaatsen op mijn badkamer. Afvoer moet gebeuren via schuin dak. Grote ongeveer 2 meter breed en 6 meter lang.
Groetjes
In zowat elke badkamer raden wij een ventilator aan met vochtsturing. Deze meet zelf de vochtigheidsgraad en schakelt automatisch in om deze onder een vooringesteld niveau te houden. Een veel gebruikt type is een "s&p 100CHZ silent of decor" deze verplaatst ongeveer 100M³ lucht per uur (ruim voldoende voor een normale badkamer) en dankzij de vochtsensor hoeft u zelf niet te schakelen. Voor meer informatie kan u steeds contact met ons opnemen via de website www.conceptgroup-antwerpen.com
100m3 voldoende voor een normale badkamer? Het model dat u aanhaalt haalt amper een effectieve onderdruk. Best voor badkamers is een model te voorzien dat een statische onderdruk van minstens 150 Pa haalt, dan heeft u een effectieve afzuig. Het is inderdaad zo dat het dan best een model betreft met vocht en temperatuurssturing om niet alle warmte weg te zuigen.
Aan welk type had u gedacht TIBAS? vrgr
Beste,
Een centrifugaalventilator die een statische onderdruk van 150 Pa kan halen zou moeten voldoende zijn. Een bepaald type hangt af van grootte badkamer, welke mogelijkheid tot plaatsing enz. Deze units bestaan als centrale units (met buizen) of decentraal (opbouw)
Beste Tibas,
Het gaat hier over een badkamer, geen wellness met saunas e.d. Bij een correcte plaatsing van de ventilator (centraal boven de vochtige ruimtes als bad en douche) is er geen onderdruk nodig. Een verplaatsing van 100M³ vochtige lucht volstaat zeker om een badkamer op korte termijn terug naar een normale vochtigheidsgraad te brengen. Indien u hieraan twijfelt mag u gerust in een van onze badkamers gaan testen ;) Bovendien is onderdruk een héél slecht teken ! Dit wil zeggen dat er niet voldoende droge lucht (langs deurrooster of dergelijke) wordt aangevoerd. Dat heeft een zeer negatief effect op de efficientie van de ventilator.
Beste Tibas,
Het gaat hier over een badkamer, geen wellness met saunas e.d. Bij een correcte plaatsing van de ventilator (centraal boven de vochtige ruimtes als bad en douche) is er geen onderdruk nodig. Een verplaatsing van 100M³ vochtige lucht volstaat zeker om een badkamer op korte termijn terug naar een normale vochtigheidsgraad te brengen. Indien u hieraan twijfelt mag u gerust in een van onze badkamers gaan testen ;) Bovendien is onderdruk een héél slecht teken ! Dit wil zeggen dat er niet voldoende droge lucht (langs deurrooster of dergelijke) wordt aangevoerd. Dat heeft een zeer negatief effect op de efficientie van de ventilator.
Beste,
Ik heb zelf een ventilator in mijn badkamer met een statische onderdruk van 210 Pa en inderdaad een rooster voor toevoer droge lucht. Het vorige model (wat vervangen werd) was een Silent 300 S&P met een gat diameter 150mm. Het verschil is enorm, nu is er geen enkele aandamp van de spiegels meer.
Het is inderdaad zo dat als u een gat naar boven heeft boven de douche het vocht gemakkelijk wegkan, maar in dergelijk geval is het nog maar de vraag of een ventilator uberhaupt nodig was. Bij mijn ouders is er een verluchtingsgat door het dak boven de douche en zij hebben geen ventilator nodig.
Bij zijdelingse plaatsing (zoals TS dit wil) dient de lucht aangezogen te worden en dient een systeem een onderdruk te halen om de lucht aan te trekken omdat die de natuurlijke beweging naar boven maakt. ik wil gerust eens komen kijken naar uw badkamers als u eens een dagje met mij meegaat om axiale badkamerventilatoren te gaan vervangen door centrifugale afzuigsystemen.
Van verwarming tot ventilatie. Ontdek alles wat je moet weten over energie in ons gratis magazine ‘Mijn Energie’
De mogelijkheden zijn de laatste jaren enorm toegenomen, waardoor het moeilijker wordt om de juiste keuze te maken voor jouw woning. In dit magazine helpen we je graag op weg.
Ventilatiesysteem plaatsen? Ontvang gratis offertes!
Kies voor een efficiënt ventilatiesysteem en vergelijk vandaag nog gratis en vrijblijvende offertes van vakmensen in jouw buurt.
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.
Ontdek hoe een ventilatiedoorvoer mee zorgt voor gezonde luchtcirculatie, vochtproblemen en schimmels voorkomt en dus je wooncomfort verhoogt.
Lees meerOntdek de innovatieve DUCO ventilatiesystemen C die zorgen voor energiezuinige luchtverversing tijdens renovaties.
Lees meerOntdek hoe mechanische ventilatie werkt, welke types er zijn, wat het kost en hoe je energiezuinig ventileert in elke woning.
Lees meerVraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen