2

Terrasverzakking

foxy
foxy
#Tuin · 10 jaren geleden

Beste Zo’n 5 jaar terug hebben wij onze woning gebouwd. Achteraan het huis hebben we redelijk veel moeten opvoeren om het terras te kunnen aanleggen. Vervolgens is er een laag stabiel over gegaan. Deze stabiel hebben we een jaar laten liggen om hem “te laten zetten”. Daarbij is de stabiel wat gezakt over dat jaar heen. Vervolgens werd gedacht dat de stabiel hem nu wel “gezet” had en is de vloerder overgegaan tot de aanleg van het terras. Nu, 4 jaar later is het terras volledig verzakt. Ik spreek over enkele centimeters… 2 à 4 cm Ik vroeg me af in watvoor mate de verzekering hierin tussenkomt? Of we dit kunnen verhalen op vloerder, grondwerker (die indertijd heeft opgevoerd), … ? of dat alle kosten voor onszelf zijn? Alvast bedankt!

Alle reacties

0
vloerder jp
vloerder jp
74 287 Andere professioneel
10 jaren geleden

De gevolgde werkwijze is niet correct. Geroerde (uitgegraven) grond mag niet door grond vervangen worden, indien daar later een verharding op komt voor pad, oprit, terras en zo. De sleuven en putten worden best gevuld met gebroken betonpuin : dat is ook nog eens ongevoelig voor water en vorst.  Dat materiaal komt van afbraak en is zeer goedkoop. Het is zeer stabiel, waterdoorlatend en laat daarom elke soort van verharding toe. Op die manier komt door de latere opbouw ook geen druk op de ondergrondse leidingen. Soms worden leidingen aan het ondergronds metselwerk vastgemaakt tegen latere schade door verzakkingen ; als de grond onder die leidingen niet stabiel is zijn verzakkingen van die leidingen door de druk van de verharding erboven alsnog niet uitgesloten en uiteraard ook niet de leidingen die niet vastgezet zijn of op een onstabiele ondergrond werden geplaatst.

Geen idee welk standpunt uw en andere verzekeringen zullen aannemen.

jp

Je tuin (her)aanleggen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Tuin’

Je tuin (her)aanleggen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Tuin’

Met dit gratis magazine willen we je graag inspireren en advies geven om het maximum te halen uit jouw tuin en terras.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Tips voor een tuin op je dak of balkon

Tips voor een tuin op je dak of balkon

Heb jij geen tuin? Tover je dak om tot minibiotoop of laat je groene vingers los op je balkon met deze tips!

Lees meer

Deze 10 tuinklussen doe je best nog voor de zomer!

Deze 10 tuinklussen doe je best nog voor de zomer!

De zomer is het hoogseizoen voor je tuin. Ontdek welke tuinklussen je nu nog best doet, zodat je in de zomer van je tuin kan genieten!

Lees meer

In de lente en zomer volop buiten genieten? Bereid je nu voor op het komende tuinseizoen

In de lente en zomer volop buiten genieten? Bereid je nu voor op het komende tuinseizoen

Bereid je tuin voor op de lente: begin vroeg, plan zorgvuldig en verhoog de waarde van je woning met een prachtige buitenruimte.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag