Voor mijn job doe ik veel beroep op landmeters... Daarbij gebruik ik een document getiteld "het letterlijk barema"
Dit document gebruik ik om allerhande projecten te budgetteren. Het is voor mij dan ook een koud kunstje om de vraag van TS te beantwoorden.
TS vraagt simpelweg hoeveel een landmeter kost...
Het minimum bedrag voor het opmeten van bebouwde eigendommen.
3% van de actuele waarde met een minimum van 118€ (eigendommen tot 125.000€)
Toegegeven, deze prijs betalen wij ook nooit. Daarom is het ook het minimum!
Prijs is afhankelijk van de waarde van de eigendom. Dat heeft Ts hier niet verteld.
Voor een woning van 100.000€ is het (in theorie) mogelijk om het minimum bedrag te betalen.
Voor een woning van 300.000€ zit je al vlug aan 500 €.
Bovenstaande informatie is gebaseerd op mijn ervaring en op het document.
Dit is exact de informatie die ik TS heb meegedeeld.
Ivm het al dan niet terugvorderen van deze kosten...
Dit probleem is bij mij wekelijks schering en inslag. In letterlijk 99% van de zaken is een AS voldoende om de buur in kwestie te overtuigen. Bijna nooit komt het effectief tot een rechtszaak. Niemand is zo dom om zich te laten dagvaardigen voor iets dat ze niet kunnen winnen.
Daarbij worden dergelijke zaken geregeld door het vredegerecht en is een advocaat, zeker voor dergelijke simpele zaken, overbodig.
Het draait ook om het principe, als de buur weigert te delen in de kosten is die buur verantwoordelijke voor de verzuurde relatie. Die rechtszaak is dan simpelweg een logisch gevolg.