Aannemer heeft nog steeds niet opgeleverd en opleverpunten verholpen
beste lezer wij hebben funderingsherstel laten uitvoeren aan ons huis. in het contract staat heel duidelijk dat ze op 7 april zouden beginnen en de oplevering zou uiterlijk op 5 juni zijn. helaas werd de beton afwerkvloer pas op 5 juni gestort. dat betekende dat er niet opgeleverd kon worden. dit is gebeurd zonder melding van uitstel van de opleverdatum. nu is het zo dat wij alles strak gepland hadden en dus na 5 juni een volgende aannemer hadden gepland voor de afbouw. deze kon dus niet aan de slag helaas omdat de vloer nog een week moest drogen. ook was er een lijst van opleverpunten die tot nu toe nog steeds niet door de aannemer hersteld zijn. na het storten van het beton op 5 juni hebben zij na meerder keren mailen en bellen van mijn kant nooit meer iets laten horen. en is er tot nu nog steeds geen oplevering geweest. omdat het werk door moest heeft de afbouw aannemer en ik zelf bijna alle opleverpunten verholpen wat natuurlijk de nodige kosten en tijd met zich hebben meegebracht. in een mail heb ik de aannemer laten weten dat ik graag contact met hem wou waarom hij niet meer reageert en wat we met de extra kosten gaan doen die ik nu gemaakt heb. ook daarop is geen antwoord geweest. tot mijn verbazing kreeg ik wel het laatste termijn factuur van hem opgestuurd van 1700 euro? ik heb hem via de mail toen voorgesteld om die factuur te laten vervallen en dan zou ik het daarbij laten (mijn extra kosten zijn ruim 4500 euro). helaas ook daar geen antwoord op. ik heb hem toen gevraagd om in ieder geval mijn sleutels terug te geven. en toen kreeg ik wel bericht terug dat hij verwachte dat ik het eind bedrag de volgende dag over zou maken en dan pas krijg ik mijn sleutels terug en anders overweegt hij retentierecht toe te passen op mijn woning. kan dit zomaar als er geen oplevering is geweest en de punten niet zijn opgelost en hij op geen enkele mail of telefoontje van mij gereageerd heeft? graag zou ik wat advies willen wat ik kan doen met vriendelijke groet Mitchell Raijmakers