Johan1988

Johan1988

Andere particulier

Lid sinds 17/09/2021

• 1 vraag gesteld

Geschiedenis

Wij hebben als kopers een compromis getekend voor een bouwgrond. De grond was zeer netjes onderhouden, gras mooi afgereden, mooi omheind en net voor de scheiding een mooie haag achteraan.

Een week na het ondertekenen van de compromis is een buur, wiens perceel gelegen is aan de achterkant van onze toekomstige bouwgrond, enkele bomen gaan uitdoen op zijn perceel. Om dit te realiseren heeft hij onze toekomstige grond gebruikt om naar zijn perceel te geraken, is de omheining verwijderd (=deze zal wel terug komen) maar is ook de haag gedeeltelijk weggenomen en ernstig beschadigd.

Toen ik de toekomstige buur hierop aansprak vertelde hij mij dat hij de toestemming had van de "eigenaar" (=de verkoper dus). Na contact met de verkoper blijkt dit te kloppen. Toen ik vertelde dat dit niet netjes is, antwoorde de verkoper dat in de compromis staat dat ik de grond koop in de staat dat hij zich bevindt.

Nu stel ik mij de vraag of een verkoper zomaar een bouwgrond (of een huis), waar reeds een compromis voor getekend is, zomaar deze kan gaan "verwaarlozen"? Ik zou er vanuit gaan dat de verkoper de plicht heeft om het goed dan "in de staat" te houden, zoals bij ondertekening van het compromis, niet?

De mooie haag vind ik wel heel jammer, de bandensporen van de vrachtwagens en het snoei afval, 't ja, als ik ga bouwen zal er ook over de grond gereken worden ...

Bekijk

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag