Mariska

Mariska

Andere particulier

Lid sinds 06/10/2016

  • 2 vragen gesteld
  • 5 vragen beantwoord

Geschiedenis

Wij zitten reeds enkele weken met een verstopping van onze riolering.  Na een poging voor te ontstoppen met een ontstoppingsdienst, hebben we een camera inspectie laten uitvoeren.  Wij zijn zelf niet aangesloten op het rioleringsnetwerk, maar onze afvoer loopt via onze buren weg in gemeenschappelijke rioleringsbuizen. 

Op de camera beelden kunnen we zien dat onze buis uitkomt in een overloop in het huis van de buren.  Maar deze put lijkt dichtgemaakt te zijn.  Dus de camera kan niet verder kijken waar de verstopping zit.  Onze buren moeten volgens de ontstoppingsdienst deze put open maken om dan verder te kunnen kijken.

Onze buren willen niet meewerken en zeggen dat er geen probleem is.  Wat heel vreemd is aangezien wij terugloop hebben van hun water.  Ondertussen zitten we met een verzakking rondom onze septische put.  

We hebben dit reeds doorgegeven aan onze verzekering, maar zij vragen de exacte schade oorzaak.  Wij weten alleen dat er ergens een verstopping is, maar kunnen niet aantonen waar zich dit bevindt want de overloop van onze buren gaat op zijn beurt over naar de volgende buren.  

De verzekering richt zich ook volledig op de aangerichte schade, maar hiermee is ons probleem nog niet opgelost.  Onze buren moeten eerst hun overloop toegankelijk maken zodat we verder kunnen kijken waar de verstopping zich bevindt.  We dachten dat de verzekering een expertise zou laten komen om alles uit te klaren...

Wij weten niet wat we nu nog kunnen doen.  Onze septische put wekelijks laten leegtrekken?  Wie moeten we aanspreken om deze kwestie op te lossen?  

Er moet toch een oplossing komen hiervoor.  

Bekijk

Wij hebben in mei 2011 ons plat dak laten vernieuwen.  Dit jaar hebben wij vochtige plekken in onze muur opgemerkt.  De oorsprong zou van het dak zijn. 

Begin juli 2016 hebben wij contact opgenomen met de firma die ons dak heeft vernieuwd.  Hierna is iemand van de firma langs geweest om dit lek te bekijken.  Zonder het dak te betreden werd er beloofd om een herstelopdracht op te maken.  Er werd dus niet grondig bekeken of dit lek afkomstig is van ons dak, of van de buren. 

Na meerdere malen contact op te nemen met hen om een herstelling uit te voeren, én na meerdere malen een afspraak te krijgen, waarna zij niet zijn komen opdagen, hebben wij nu contact opgenomen met onze verzekering.

 

Wij moeten de schade lokaliseren.  Er moet exact bepaald worden wat de oorzaak is. 

 

Aangezien de firma in het jaar 2011 ons dak volledig vernieuwd heeft.  Is het hun plicht om bij schade de juiste oorzaak op te sporen, en ons duidelijk te informeren. 

Als de schade afkomstig is van de buren, hebben wij hier een bewijs voor nodig, zodat de verzekering dit verder kan oplossen.

Als de schade afkomstig is van ons eigen dak, dan is de firma verplicht om dit onder garantie te herstellen. 

Gisteren gingen ze opnieuw langskomen om het lek te bekijken.  Wederom hadden ze een excuus en zijn zij niet langs geweest.Wat nu?  Hoe kunnen we dit verder laten verlopen?  Want er komt meer en meer vocht in onze muur...

Bekijk

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag