Lek in plat dak - aannemer wil niet meewerken
Wij hebben in mei 2011 ons plat dak laten vernieuwen. Dit jaar hebben wij vochtige plekken in onze muur opgemerkt. De oorsprong zou van het dak zijn.
Begin juli 2016 hebben wij contact opgenomen met de firma die ons dak heeft vernieuwd. Hierna is iemand van de firma langs geweest om dit lek te bekijken. Zonder het dak te betreden werd er beloofd om een herstelopdracht op te maken. Er werd dus niet grondig bekeken of dit lek afkomstig is van ons dak, of van de buren.
Na meerdere malen contact op te nemen met hen om een herstelling uit te voeren, én na meerdere malen een afspraak te krijgen, waarna zij niet zijn komen opdagen, hebben wij nu contact opgenomen met onze verzekering.
Wij moeten de schade lokaliseren. Er moet exact bepaald worden wat de oorzaak is.
Aangezien de firma in het jaar 2011 ons dak volledig vernieuwd heeft. Is het hun plicht om bij schade de juiste oorzaak op te sporen, en ons duidelijk te informeren.
Als de schade afkomstig is van de buren, hebben wij hier een bewijs voor nodig, zodat de verzekering dit verder kan oplossen.
Als de schade afkomstig is van ons eigen dak, dan is de firma verplicht om dit onder garantie te herstellen.
Gisteren gingen ze opnieuw langskomen om het lek te bekijken. Wederom hadden ze een excuus en zijn zij niet langs geweest.Wat nu? Hoe kunnen we dit verder laten verlopen? Want er komt meer en meer vocht in onze muur...


.jpg?w=760&auto=format&ar=4%3A3&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&corner-radius=10&mask=corners&lossless=true&s=7af1036d4efb00ed27f8f7c007444677)