Beste, Het is belangrijk dat je in eerste instantie een bewijs hebt van de melding van de gemaakte fouten. Dit kan door een gedetailleerde beschrijving (desnoods incl. foto's) via e-mail. Bij een klacht van de klant is de aannemer principieel verplicht binnen een redelijke termijn te reageren. Doet hij dit niet dan kan je hem in gebreke stellen via een aangetekend schrijven. Ook kan je even langsgaan bij een jusititiehuis waar je gratis éénmalig advies kan krijgen van een advocaat: https://www.vlaanderen.be/conflicten-en-misdrijven/juridische-hulp-van-de-justitiehuizen .
BekijkMartinP
Andere particulierLid sinds 08/04/2019
- 1 vraag gesteld
- 5 vragen beantwoord
- 1 bedankje ontvangen
- 15 leden bedankt
Geschiedenis
Normaliter is de brandverzekering van het gebouw ten laste van de eigenaar maar mag die kost via de zogenaamde extra werkelijke kosten worden verhaald op de huurder? Wat als het contract dit uitdrukkelijk vermeld? Nu zijn er twee varianten op dit thema; namelijk het verhuurde goed is volledig eigendom van de eigenaar (bijvoorbeeld een gebouwtje met drie appartementen die worden verhuurd) en het gehuurde goed maakt deel uit van een gebouw met meerdere eigenaars. Zijn de regels in deze beide gevallen dezelfde? Wat zegt de huurwet hierover? Hartelijk dank.
BekijkOnze toolbox
Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen