MartinP

MartinP

Andere particulier

Lid sinds 08/04/2019

  • 1 vraag gesteld
  • 5 vragen beantwoord
  • 1 bedankje ontvangen
  • 15 leden bedankt

Geschiedenis

MartinP
MartinP

Beste, Het is belangrijk dat je in eerste instantie een bewijs hebt van de melding van de gemaakte fouten. Dit kan door een gedetailleerde beschrijving (desnoods incl. foto's) via e-mail. Bij een klacht van de klant is de aannemer principieel verplicht binnen een redelijke termijn te reageren. Doet hij dit niet dan kan je hem in gebreke stellen via een aangetekend schrijven. Ook kan je even langsgaan bij een jusititiehuis waar je gratis éénmalig advies kan krijgen van een advocaat: https://www.vlaanderen.be/conflicten-en-misdrijven/juridische-hulp-van-de-justitiehuizen .

Bekijk

Normaliter is de brandverzekering van het gebouw ten laste van de eigenaar maar mag die kost via de zogenaamde extra werkelijke kosten worden verhaald op de huurder? Wat als het contract dit uitdrukkelijk vermeld? Nu zijn er twee varianten op dit thema; namelijk het verhuurde goed is volledig eigendom van de eigenaar (bijvoorbeeld een gebouwtje met drie appartementen die worden verhuurd) en het gehuurde goed maakt deel uit van een gebouw met meerdere eigenaars. Zijn de regels in deze beide gevallen dezelfde? Wat zegt de huurwet hierover? Hartelijk dank.

Bekijk

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag