Subsidies voor isolatie slecht geïsoleerde nieuwe woning?
Ik liet in 2007 een houtskeletbouwwoning bouwen. N.a.v. talloze gebreken aan het huis kwam het tot een (zeer duur) proces dat ik na 8 jaar won, de firma is met 45.000 € verschuldigd maar is “failliet” gegaan.
Eén van de problemen betreft de slechte isolatie. Er zijn talloze koudebruggen, o.a. tussen de aansluitingen van de muren, de muren en het plafond, en rond de ramen. In bepaalde delen van de living is het koud en tocht het bij veel wind. In de winter duurt het lang voor mijn pelletkachel de gewenste temperatuur geeft. De kruipruimte (ook bron van talloze koudebruggen) liet ik 2 jaar geleden al isoleren. Het dak is totaal niet geïsoleerd.
Door boven vermelde problemen is mijn budget beperkt. Subsidies zouden dan ook meer dan welkom zijn. Eén van de firma’s die ik contacteerde beweerde dat ik voor subsidie in aanmerking komen doordat het huis duidelijk slecht is geïsoleerd en doordat ik de voor mij gunstige uitspraak van de rechter heb. Maar ik betwijfel of dit zo is, aangezien de bouw dateert van 2007?
Ik woon in Wallonië.