Het blijft sowieso een woning van voor 1981 waar dit soort van stopkontakten nog toegestaan is. Ik zie niet direct waarom dat anders zou zijn indien je de bestaande installatie hebt uitgebreid volgens de huidige normen.
Ik kan me wel voorstellen dat bij een eventuele herkeuring dit als opmerking zal genoteerd worden zonder dat de installatie daarom wordt afgekeurd.
In ieder geval dat de regel is dat het bij oudere woningen wordt toegestaan, ik vind daarbij nergens een tektst waarbij het in jouw geval dan niet zou mogen.
Wil je of moet je de installatie nog laten keuren, vraag het dan best op voorhand bij de keuringsfirma.
Onafgezien daarvan vraag ik me wel af of je dit echt niet kunt veranderen. Bij woningen uit die tijd werden nagenoeg alle leidingen voorzien met pvc buizen waar de draden in werden getrokken. Een aardingsdraad er extra bij steken kan inderdaad onmogelijk zijn maar je kan wel de twee bestaande draden loskoppelen en aan het uiteinde er drie draden aan vastmaken op een manier dat je geen dikke knoop hebt, en dan de twee er uit trekken en de drie er in. Of eerst een trekveer aan de twee draden hangen, die er in trekken en daarna met de trekveer de drie nieuwe draden. Wat talk of glijmiddel kan dit nog vergemakkelijken indien nodig.