Zulke symptomen had ik met mijn gasmodulatieketel icm radiatoren ook, zie hier het volledige verhaal: http://www.bouwinfo.be/forum/technieken/verwarming/233470-atag_ketel_pendelt_bij_te_hoge_modulatie.
Het verhaal in 't kort: temperatuur in huis steeg traag, mijn diagnose was slechte modulatie, installateur geloofde me niet en kwam zelfs niet kijken, na 5 maanden (een volledige winter zelfs!) aandringen is hij toch komen kijken en moest hij toegeven dat er inderdaad een probleem was, dan is de fabrikant van de ketel (Atag) ingeschakeld en zij hebben uiteindelijk het probleem opgelost (in garantie!), de ketel moduleerde inderdaad slecht.
Misschien kan dit u helpen.
PS1: u geeft nog steeds weinig info. Merk en type ketel? Gas of mazout? Modulatieketel?
PS2: voor zover ik weet mag u niet zomaar naar een andere vakman overstappen. Misschien de aannemer officieel in gebreke stellen met een aangetekend schrijven? En blijven aandringen bij uw aannemer, dat heeft bij mij uiteindelijk (na 5 maanden blijven aandringen) alles in een stroomversnelling gebracht.