3

Inbouwspots badkamer: kantelbaar?

CJ_19
CJ_19
#Badkamer · 9 jaren geleden

Bij een renovatie heb ik het plafond van de badkamer verlaagd om leidingen kunnen weg te werken. 

Boven de badkamer is een plat dak dat later nog moet geïsoleerd worden langs buiten.

Ik heb momenteel kantelbare led spots voorzien (IP23). Voor de keuring zou dit in orde moeten zijn. Ik heb ook een badkamer ventilator voor afzuiging voorzien.

Maar ik doordat ze kantelbaar zijn kan er wel vochtige lucht tussen het vals plafond komen. De chauffage leidingen zitten mee in het vals plafond.

Kan ik beter niet kantelbare spots nemen, zodat er minder makkelijk vochtige lucht tussen kan, of maakt dit niet veel uit?

Alle reacties

0
Charel
Charel
932 5436 Andere professioneel
9 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Als je uw plat dak gaat isoleren aan de buitenkant, wat een goed idee is, dan komt op het plat dak eerst een dampscherm, daarna de isolatie met daarop de dakdichting.

Het vals plafond moet hierbij dan niet dampdicht zijn, dus die inbouwspots zijn geen probleem. Trouwens een niet kantelbare inbouwspot zou net zo goed een probleem zijn qua luchtdichtheid.

0
CJ_19
CJ_19
0 2 Verbouwer
9 jaren geleden

Ik was vooral aan het denken dat de ventilatie de vochtige lucht die in het vals plafond komt via de spots niet meer gaat weg kunnen zuigen, en dat dit met de kantelbare spots erger gaat zijn dan bij niet kantelbare. 

En dat na verloop van tijd dit vocht dan voor rottende plafondpanelen kan zorgen.

Op zoek naar een nieuwe badkamer? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Badkamer’

Op zoek naar een nieuwe badkamer? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Badkamer’

Bestel snel ons gratis magazine ‘Mijn Badkamer’. We geven je een leidraad, helpen je om verschillende opties af te wegen en reiken je ideeën aan waar je misschien nog niet aan gedacht had.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Een ensuite badkamer: de do’s en don’ts voor een slaapkamer met hotelgevoel

Een ensuite badkamer: de do’s en don’ts voor een slaapkamer met hotelgevoel

Een ensuite badkamer naast je slaapkamer creëren? Ontdek praktische tips voor de indeling, privacy, ventilatie en optimaal comfort.

Lees meer

Inspiratie voor je badkamer: de nieuwste badkamermeubels

Inspiratie voor je badkamer: de nieuwste badkamermeubels

Op zoek naar inspiratie voor je badkamer? We selecteerden de nieuwste badkamermeubels. Van een back-to-wall bad tot een terrazzo lavabo.

Lees meer

Inspirerende badkamerideeën voor elke stijl

Inspirerende badkamerideeën voor elke stijl

Ontdek de mooiste badkamerideeën en stijlen, van modern tot Japandi. We geven je heel wat inspiratie en tips voor je nieuwe badkamer.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag