Vochtproblemen 2 slaapkamers
Beste,
Ik heb onlangs de relatieve vochtigheid van de kruipkelder gemeten van het huis dat we onlangs hebben gekocht. Het is gebouwd eind jaren 60. Deze komt op 88% ik vermoed dat dit er wat over is. Ik denk dat er niet echt voldoende ventilatie is .
Er zijn spouwmuren en langs de achterkant van het huis zijn er enkele spoumuurvelruchtingsgaten, maar langs een kant van het huis hebben de vorige eigenaars alles dicht laten crepi'en...
Wat zou ik het beste doen om dit op te lossen. De twee slaapkamers boven deze kruipkelder hebben last van hoge relatieve vochtigheid (tussen 70 en 80) en ik heb daar dus ook schimmelvorming op kledij , schoenen en kasten...
Verder heb ik ook nog twee badkamers zonder afzuiging, dus daar kan het probleem van de hoge vochtigheid ook vandaan komen van die kamers?
De kruipkelder is niet geisoleerd. Het grootste gedeelte van het huis heeft een kelder, alwaar de relatieve vochtigheid tussen 50 en 60 is, en de kamers daarboven hebben geen o last van hoge vochtigheid.(tenzij de badkamers natuurlijk)
Ik heb twee vochtfirma's laten langskomen en die willen allebei ventileren; De ene met centrale ventilatie, de andere met decentrale ventilatie. Dat zal wel helpen, maar daarmee is toch de oorzaak van het probleem niet weg? vermoed ik? Is dit wel weg te krijgen? Ik had bijvoorbeeld ergens gelezen dat je ook de kruipkelder vloer kon isoleren of tenminste een dampscherm plaatsen zodat de vochtigheid uit de grond niet meer naar boven kan komen?
iemand tips?