11

Gevraagde temperatuur wordt niet gehaald

jiepie
jiepie
#Verwarming & koeling · 9 jaren geleden

Het betreft een HR Condensatie ketel van het merk Atag, zowel bij zachtere als bij koudere winter dagen blijft de aanvoertemperatuur constant rond de 45 graden en de retourtemperatuur een graad of 2 minder. Wij krijgen de temperatuur bij zachtere dagen niet warmer dan 21 graden en bij koudere dagen 20 graden. Onze installateur is al een paar keer langs geweest maar krijgt het niet in orde, graag jullie mening.

Alle reacties

0
gery
gery
71 548 Andere particulier
9 jaren geleden

Dat kan vele oorzaken hebben: defecte ketel, defecte "thermostaat", andere defecte componenten in de CV-installatie, slechte algemene hydraulische configuratie, slechte in- en afstelling van de ketel, slechte in- en afstelling van de "thermostaat", ...

Ketel op gas?

Modulerende ketel?

Welke "thermostaat" gebruik je?

Buitenvoeler?

Kan ik je een link doorsturen naar je privé-mail?

0
jiepie
jiepie
0 3 Andere particulier
9 jaren geleden

Beste,

Het betreft een Atag Blauwe  Engel 25kw condensatieketel met Atag Mad Q/2 regelaar op gas die ook een gescheiden boiler bediend, de programeerbare thermostaat is een Honeywell CM67ng , de buitenvoeler werd afgekoppeld en er werd ook een nieuwe circulatiepomp geplaatst, alles zonder resultaat.

U mag een link naar mijn privé-mail sturen.

Mvg

jiepie

0
jiepie
jiepie
0 3 Andere particulier
9 jaren geleden

Dat kan vele oorzaken hebben: defecte ketel, defecte "thermostaat", andere defecte componenten in de CV-installatie, slechte algemene hydraulische configuratie, slechte in- en afstelling van de ketel, slechte in- en afstelling van de "thermostaat", ...

Ketel op gas?

Modulerende ketel?

Welke "thermostaat" gebruik je?

Buitenvoeler?

Kan ik je een link doorsturen naar je privé-mail?

Beste,

Het betreft een Atag Blauwe  Engel 25kw condensatieketel met Atag Mad Q/2 regelaar op gas die ook een gescheiden boiler bediend, de programeerbare thermostaat is een Honeywell CM67ng , de buitenvoeler werd afgekoppeld en er werd ook een nieuwe circulatiepomp geplaatst, alles zonder resultaat.

Mvg

jiepie

0
gery
gery
9 jaren geleden

Blauwe Engel? Oude(re) ketel dus. Heeft die altijd goed gewerkt? Hoelang al? Wanneer zijn de problemen begonnen? Waarom geen Atag "thermostaat"?

Oh ja, een e-mail naar uw privé-mail sturen zal moeilijk gaan hé ;-) want dat adres ken ik nl. niet.

0
jiepie
jiepie
0 3 Andere particulier
9 jaren geleden

Blauwe Engel? Oude(re) ketel dus. Heeft die altijd goed gewerkt? Hoelang al? Wanneer zijn de problemen begonnen? Waarom geen Atag "thermostaat"?

Oh ja, een e-mail naar uw privé-mail sturen zal moeilijk gaan hé ;-) want dat adres ken ik nl. niet.

Beste,

Het is een ketel van 2008, probleem is er altijd geweest maar dachten dat probleem te wijten was aan slecht geisoleerde ramen,rolluikkasten,deuren en oude convectoren,verleden jaar alles vernieuwd en radiatoren ipv convectoren maar probleem blijft, s'morgens thermostaat op 21 en warmt op van 17 graden tot 21graden(tussenseizoen) of 20 graden (koudere nachten)l. Het duurt bij koudere dagen soms een halve dag voor er een halve graad bijkomt, aanvoertemperatuur schommelt dan overdag tussen 43 en 45 graden. Atag thermostaat die verbonden is met ketel is al ter sprake gekomen met installateur maar zou niet kunnen omdat er geen leiding is tussen living en garage en deze niet zou bestaan op batterijen.

Mvg,

jiepie

naert_binst@yahoo.com

0
gery
gery
9 jaren geleden

Het is een ketel van 2008, probleem is er altijd geweest maar dachten dat probleem te wijten was aan slecht geisoleerde ramen,rolluikkasten,deuren en oude convectoren,verleden jaar alles vernieuwd en radiatoren ipv convectoren maar probleem blijft, s'morgens thermostaat op 21 en warmt op van 17 graden tot 21graden(tussenseizoen) of 20 graden (koudere nachten)l. Het duurt bij koudere dagen soms een halve dag voor er een halve graad bijkomt, aanvoertemperatuur schommelt dan overdag tussen 43 en 45 graden. Atag thermostaat die verbonden is met ketel is al ter sprake gekomen met installateur maar zou niet kunnen omdat er geen leiding is tussen living en garage en deze niet zou bestaan op batterijen.

Een niet-merkeigen thermostaat icm de huidige complexe ketels lijkt me nooit een goed idee, maar in dit geval heb ik een vermoeden dat de ketel e.d. niet goed zijn in- en afgesteld, eventueel in combinatie met een mankement aan de ketel.

0
burger
burger
0 2 Andere particulier
9 jaren geleden

Ik heb ook een ketel uit 2008, heb de 2 relais/regelaars vorig jaar en dit jaar moeten vervangen. Atag geeft hier geen uitleg en wil het ook niet onderzoeken. Tijdens een telefoongesprek(installateur- Atag) hoor ik dat dit soms voorvalt. Dit is 1000euro voor beide tussen komsten. Garantie voor de toekomst? Mijn installateur was al meerdere keren voordien geweest, ik mocht vooral nergens aankomen, wat ik dan ook niet gedaan heb. Atag, niet van de goedkoopste wijt dit aan "slechte electriciteit".  Ik heb zelf 30 jaar ervaring in de sterkstroom branche, oa laagspanningsborden en hoogspanningscabines. Ik vind de reaktie, of gebrek aan verstandig antwoord van Atag, zijn reputatie onwaardig.

0
Charel
Charel
932 5436 Andere professioneel
9 jaren geleden

Ook een installatie met radiatoren en ook met een keteltemperatuur van 45 °?

In dat geval zou ik de keteltemperatuur hoger stellen.

0
burger
burger
0 2 Andere particulier
9 jaren geleden

vloerverwarming, buitenvoeler lage condensketel temperatuur, gelijksvloer

de installateur had er van bij de opstart problemen mee

ik denk dat er fouten zit in de MAD regeling, Atag wil het zelfs niet onderzoeken, of op mijn kosten

ik denk dat ze het probleem kennnen, maar de kosten afwentelen op de eindklant

0
ST66
ST66
0 5 Bouwer
9 jaren geleden

de aanvoertemperatuur constant rond de 45 graden en de retourtemperatuur een graad of 2 minder. Wij krijgen de temperatuur bij zachtere dagen niet warmer dan 21 graden

Een verschil van amper 2grC lijkt mij wat vreemd. Lijkt wel of de warmte niet kwijtgeraakt wordt. Is er voldoende debiet in elke kring apart?
Vloerverwarming plaatsen? Ontvang gratis offertes!

Vloerverwarming plaatsen? Ontvang gratis offertes!

Laat vloerverwarming installeren door experts en ontdek de voordelen voor jouw woning. Vraag gratis offertes aan!

Offertes aanvragen
Vraag gratis offertes aan voor een nieuwe condensatieketel

Vraag gratis offertes aan voor een nieuwe condensatieketel

Laat een zuinige condensatieketel plaatsen door ervaren professionals. Vraag nu gratis en vrijblijvend offertes aan.

Offertes aanvragen
Download gratis onze airco-gids

Download gratis onze airco-gids

Alles wat je moet weten over airco’s: van soorten en installatie tot tips voor optimaal rendement. Inclusief handige checklists!

Download nu gratis jouw gids

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

CO-vergiftiging vermijden: is jouw woning veilig genoeg?

CO-vergiftiging vermijden: is jouw woning veilig genoeg?

Met de winterkou duikt de stille moordenaar koolmonoxide weer op, waardoor het risico op CO-vergiftiging toeneemt. Hoe kan je jezelf beschermen?

Lees meer

Lucht-luchtwarmtepomp: werking, prijs, onderhoud en voordelen

Lucht-luchtwarmtepomp: werking, prijs, onderhoud en voordelen

Van de werking, over de voor- en nadelen, tot het onderhoud en de prijs van een lucht-luchtwarmtepomp: we lijsten alles voor jou op!

Lees meer

Het energiedieet: "Dit zijn de grootste energieverbruikers in huis"

Het energiedieet: "Dit zijn de grootste energieverbruikers in huis"

Hoe kan je je energieverbruik beperken? Energie-expert Paul De Vylder geeft tips om te besparen op verwarming, toestellen, warm water en verlichting.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag