3

plaatsing folie in tegelvloer

K_S
K_S
#Sanitair · 13 jaren geleden

Hallo,

Ik leg een nieuwe tegelvloer en zou mijn chauffagebuizen, die nu bovenvloers tegen de muur bevestigd zijn, in de grond willen leggen(en vervang deze door 'flexibele').
Wanneer moet ik de plastic folie(tegen vocht) leggen? Vooraleer ik de buizen leg of erna?
OPM: er wordt geen PUR-isolatie laag voorzien, dus: grondaarde + folie + buizen(verwarming + electriciteit) + de rest ....of de folie na de buizen?

Extra vraag ivm electrische leidingen: is het voldoende als ik van die 'geribelde' neem of steek ik deze best nog in een extra bescherming?

Alle reacties

0
Bertje
Bertje
25 145 Verbouwer
13 jaren geleden

Dag Koen,
Dat heb ik een paar jaar geleden ook gedaan bij mijn renovatie maar wel met isolatie!
Volgens mij sowieso eerst de folie op de aarde. Kijk eens naar deze link, het gaat over thermische isolatie maar je hebt de volledige opbouw van een vloer op volle grond.
http://www.wtcb.be/homepage/index.cfm?cat=publications&sub=bbri-contact&pag=Contact14&art=215

groeten,
Bert

0
Bertje
Bertje
25 145 Verbouwer
13 jaren geleden
Koen, Ter aanvulling op bovenstaande, dus 1 folie 2 ofwel hier isolatie bv harde platen 3 beton 4 geïsoleerde leidingen indien hier geen isolatielaag en leidingen in dekvloer 5 ofwel niet geïsoleerde leidingen indien hier isolatie, bv pur 6 dekvloer Succes Bert
Van verwarming tot ventilatie. Ontdek alles wat je moet weten over energie in ons gratis magazine ‘Mijn Energie’

Van verwarming tot ventilatie. Ontdek alles wat je moet weten over energie in ons gratis magazine ‘Mijn Energie’

De mogelijkheden zijn de laatste jaren enorm toegenomen, waardoor het moeilijker wordt om de juiste keuze te maken voor jouw woning. In dit magazine helpen we je graag op weg.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Van warmtepompboiler tot zonneboiler: dit zijn de opties voor sanitair warm water

Van warmtepompboiler tot zonneboiler: dit zijn de opties voor sanitair warm water

Hoe kan je jouw sanitair water verwarmen? Met een geiser, elektrische, zonne- of warmtepompboiler: welke optie voor je sanitair warm water kies jij?

Lees meer

Op zoek naar een zonneboilerinstallateur? Tips om prijzen en offertes te vergelijken

Op zoek naar een zonneboilerinstallateur? Tips om prijzen en offertes te vergelijken

Op zoek naar een zonneboilerinstallateur? Ontdek hoe je een goede installateur kan vinden en hoe je offertes kan vergelijken.

Lees meer

Is jouw woning al voorbereid op vrieskou? Dit moet je doen!

Is jouw woning al voorbereid op vrieskou? Dit moet je doen!

Met de winter in aantocht is het nuttig om je woning voor te bereiden op de vrieskou. Met deze tips maak je je woning bestand tegen winterse temperaturen.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag