15

Suggesties gevraagd voor bouwplan

Tom36
Tom36
#Ontwerp · 9 jaren geleden

Hallo,

In bijlage een grondplan van onze woning na verbouwing, evenals de huidige situatie. Het 3D model is de toekomstige situatie. Alle suggesties (te groot, te klein, ...) zijn welkom. Het zuiden bevindt zich linksboven op het plan.

Alvast dank

Alle reacties

0
flappie
flappie
1 4 Verbouwer
9 jaren geleden

Hallo, 

Ik had nog een klein ideetje. Als je toch zoveel ruimte hebt beneden waarom niet de badkamer helemaal beneden doen ipv logeerkamer? Dan moet je geen leidingen leggen tot boven wat weer scheelt in de kosten. En dan heb je boven mss ruimte over voor een logeerkamer?

0
Tom36
Tom36
0 4 Verbouwer
9 jaren geleden

Bedankt voor alle hulp. In bijlage nog een tweede poging (ook gebaseerd op suggestie van de draagmuren):

- achterbouw afbreken en deels terug opbouwen

- trap zit op andere plaats mr komt boven nog steeds in centrale gang

Groeten

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/30592/tweede-poging.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=c0a7ce84b05fecca29b9ed1fd5a7e5a6
0
Charel
Charel
932 5443 Andere professioneel
9 jaren geleden

Bedankt voor alle hulp. In bijlage nog een tweede poging (ook gebaseerd op suggestie van de draagmuren):

- achterbouw afbreken en deels terug opbouwen

- trap zit op andere plaats mr komt boven nog steeds in centrale gang

Groeten

Het wordt al beter, toch nog een paar opmerkingen:

Ik zou wasplaats en bureau verwisselen en vanuit de living een deur naar burea voorzien, eventueel voor een stuk open. Geen buitendeur in die ruimte, eventueel wel in de keuken.

De deur naar de douche zou ik vanuit de logeerkamer voorzien.

Dit alles maakt de indeling nog niet ideaal, maar aanvaardbaarder.

0
flappie
flappie
1 4 Verbouwer
9 jaren geleden

Hallo,

Ik vind het tweede plan al veel beter. Maar ik vraag me af waarom de wasplaats aan die kant van het huis moet blijven? Als het voor de boodschappen binnen te brengen is, heeft het niet veel nut denk ik want het meeste moet toch naar de koele berging. Ik zou de logeerkamer en wasplaats wisselen van plaats. Een bureau naast de keuken is handig voor verschillende redenen en zeker omdat het een plaats is met zoveel ramen. Toch zou ik in de bureau een deur voorzien naar de plaats ernaast en daar de wasplaats doen. Weeral omdat het handig is voor de buizen, het is de noordkant van het huis dus niet gezellig en je kan een deur in je inkom voorzien naar deze ruimte om dan binnen te komen met je boodschappen zonder warmteverlies in de rest van het huis. Als je dan de logeerkamer in de oude slaapkamer maakt heb je een niet veel gebruikte ruimte aan de kant van je oprit en inkijk van de buren met een eigen buitendeur wat misschien ook handig is. En je gast is nog altijd dicht bij de douche.

Groeten

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Je huis slim ontwerpen: zo bescherm je je woning tegen koude en oververhitting

Je huis slim ontwerpen: zo bescherm je je woning tegen koude en oververhitting

Hoe kan je een energiezuinige woning slim ontwerpen zodat het je beschermt tegen koude en oververhitting? Met deze tips maak je je huis klimaatproof.

Lees meer

Gezien in Huis Gemaakt: breng je bouwplan tot leven

Gezien in Huis Gemaakt: breng je bouwplan tot leven

De koppels van Huis Gemaakt ontdekten hun toekomstige woning dankzij hun bouwplan op ware grotte. Ontdek hoe Array je bouwplannen tot leven brengt.

Lees meer

Welke bouwstijl kies jij?

Welke bouwstijl kies jij?

Bouwen is kiezen. Maar de veelheid aan bouwstijlen maakt dat kiezen er niet makkelijker op. Wij geven een beknopt overzicht van de verschillende stijlen.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag