Cementmuur bezetten met pleister?

2

Cementmuur bezetten met pleister?

Lieven Petegem
Lieven Petegem
#Muren · 9 jaren geleden

Beste,

Onze oude achtergevel wordt een binnenmuur doordat we een stuk aanbouwen. De gevel is momenteel bezet met een cementlaag van ongeveer 2 cm. Vraag is nu of we hierop kunnen bepleisteren (egaal maken) boven de cement of moeten we die verwijderen?

Ik dacht dat cement de eigenschap had om vocht te absorberen en dat we dus best die verwijderen?

Bedankt voor de tips!

Groeten

Lieven

Alle reacties

0
Charel
Charel
932 5434 Andere professioneel
9 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Een cementbepleistering heeft net de eigenschap dat die het vocht niet absorbeert, dit in tegenstelling tot een bepleistering met kalk of met gips. Je kan hierop een gipslaag aanbrengen maar een stukadoor zal hier wellicht eerst wel een speciale primer opzetten dan.

Vergewis u er eerst wel van of er een waterkering onderaan de muur zit, dat die dus geen last heeft van opstijgend vocht.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Leien gevelbekleding: soorten, stijlen en slimme tips

Leien gevelbekleding: soorten, stijlen en slimme tips

Ontdek alles over leien gevelbekleding: soorten, stijlen, plaatsing, prijs, isolatie, fouten én of je het zelf kan plaatsen of beter laat plaatsen.

Lees meer

Gyproc plaatsen: 6 fouten die je moet vermijden

Gyproc plaatsen: 6 fouten die je moet vermijden

Gyproc plaatsen is populair bij doe-het-zelvers, maar er worden vaak fouten gemaakt die gemakkelijk te vermijden zijn. We geven je enkele tips!

Lees meer

Steenstrips plaatsen? Wat je moet weten over prijs, isolatie en regels

Steenstrips plaatsen? Wat je moet weten over prijs, isolatie en regels

Alles over steenstrips: soorten, prijzen, toepassingen, plaatsing en onderhoud. Ideaal voor renovatie of nieuwbouw

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag