Dubbel glas: Energiebesparing
Hoeveel energie kan ik procentueel besparen door ramen te plaatsen met dubbel glas met een Ug= 1.0 in plaats van Ug=1.1
Dubbel glas: Energiebesparing
Hoeveel energie kan ik procentueel besparen door ramen te plaatsen met dubbel glas met een Ug= 1.0 in plaats van Ug=1.1
Dat is eigenlijk niet te bepalen omdat dat afhangt van de totale oppervlakte van de ramen in verhouding tot de totale oppervlakte van de muren en de isolatiewaarde van de muren en de rest van de woning.
Als bijvoorbeeld de helft van uw buitengevels bestaat uit glas zal dat een redelijk verschil maken, al dat daarentegen maar 1/6 is dan gaat dat al een stuk minder zijn, voor enkele kleine ramen gaat dat misschien zelfs een verloosbaar verschil geven.
Ik denk dat het toch ook wel te maken heeft met het profiel zelf. Hout isoleert beter dan bvb aluminium.
Ik denk dat het toch ook wel te maken heeft met het profiel zelf. Hout isoleert beter dan bvb aluminium.
Lara
je vermengt 2 zaken ( die weliswaar met elkaar te maken hebben ) door elkaar. De initiële vraag was het verschil in energiebesparing bij glas met k-waarde 1.1 of 1.0. Zoals Sjarel aanhaalt zal dit effect afhangen van de oppervlakte glas in verhouding tot de opp muren. Een andere zaak is het raamprofiel, ook daarin zijn verschillen naar isolatiewaarde. En een derde punt is dan nog de afwerking.
Pleisterwerken laten uitvoeren? Vergelijk gratis offertes!
Laat jouw pleisterwerk uitvoeren door experts. Vraag vandaag nog gratis offertes aan, geheel vrijblijvend.
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.
Wandtegels, hout, gipsplaten, kunststofpanelen, … De mogelijkheden voor wandbekleding zijn uitgebreid. Een overzicht van de materialen voor je wanden.
Lees meerDe kerstvakantie is het ideale moment om eindelijk die klussen aan te pakken die je al het hele jaar hebt laten liggen. Ontdek 5 haalbare klussen!
Lees meerGebruik gipskarton bij een renovatie. Dit materiaal biedt je een waaier aan mogelijkheden, van je living tot en met het kleinste kamertje.
Lees meerVraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen