29

Forumervaringen

Charel
Charel
#Budget · 9 jaren geleden

Ik mis eigenlijk een rubriek met deze naam. Ik mis vooral de kans om gebruikerservaringen en opmerkingen te kunnen meedelen.

Hoewel dit forum stilaan wat meer vorm en gebruikers begint te krijgen is er toch nog wel een en ander op te merken waardoor het misschien wat aangenamer en efficienter zou werken. Alvast een paar opmerkingen:

- als je wilt reageren op de eerste vraag, kan je die niet quoten en dus niet nakijken terwijl je het antwoord formuleert.

- het zou gemakkelijker zijn moest er maar één lijst zijn met voorop de nieuwe reacties en aflopend de oudere. Dus geen aparte lijsten met recente, beantwoorde en populaire reacties. Ik zie daar het nut niet van in.

- voorts vind ik het nogal onbeleefd en soms frustrerend dat vele forumbezoekers nadat ze een reactie hebben gekregen op hun vraag, dan vervolgens niets meer laten horen. Of in het geval dat je om verduidelijking vraagt, het plots niet meer nodig is om nog verder iets te laten weten, de vraag was dan blijkbaar niet ernstig. Het zou mooi zijn moest men de vraagstellers hier op attente kunnen maken.

Nu wordt er nogal wat tijd gestoken in antwoorden zonder enige respons.

Alle reacties

0
gery
gery
71 548 Andere particulier
9 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Helemaal mee akkoord sjarel!

Wat uw 2e punt betreft, de filter "recent beantwoorde vragen" werkt zelfs niet goed.

Ook mis ik degelijke opmaakmogelijkheden in de editor.

0
Livios.be
Livios.be
65 590 Andere professioneel
9 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Helemaal mee akkoord sjarel!

Wat uw 2e punt betreft, de filter "recent beantwoorde vragen" werkt zelfs niet goed.

Ook mis ik degelijke opmaakmogelijkheden in de editor.

Dag Sjarel en Gery,

Ik quote even de post van Gery, omdat je de openingspost inderdaad (nog) niet kan quoten ;) Maar daar werken we aan. Deze of volgende week wordt dit probleem opgelost.

Intussen mogen jullie steeds jullie opmerkingen doorgeven langs deze weg of via forum@livios.be. Elke feedback is belangrijk en zullen we ook meenenemen naar de tussentijdse evaluaties rond het forum.

De drie lijsten zijn te interpreteren als volgt: de meest recente vragen waar nog geen antwoord is op gegeven, de meest recente antwoorden die het label "Goed beantwoord" hebben gekregen, en de meest recente populaire topics. Voor meest recente activiteit (zoals op het vorige forum) hebben we geen apart submenu inderdaad. Daarvoor zou je momenteel de hoofdrubrieken even apart moeten overlopen. Ook dit evalueren we echter na een tijd.

- Aan het niet antwoorden van topicstarters kunnen we in se niet veel doen. Uiteraard hebben we niet liever dat ze de beantwoorders van vragen minstens even bedanken, maar we bieden ze bijvoorbeeld al de mogelijkheid om meldingen binnen te krijgen als er reactie is op hun vraag.

- Gery, wat de opmaak betreft. Voor het forum kozen we bewust wat voor een stripped down-versie. Hierdoor hebben we momenteel ook geen opmaakset voorzien. Via de gebruikelijke sneltoetsen is wel nog het een en ander mogelijk (bold, italics, underlined), maar uitgebreide mogelijkheden zijn er inderdaad nog niet.

We proberen dus het juiste evenwicht zo snel mogelijk te vinden, zodat zowel de vragende als antwoordende partijen het nodige gebruiksgemak kunnen ervaren.

Alvast bedank om jullie op frequente basis in te zetten om de forummers te helpen. Wij appreciëren alvast enorm jullie hulp en kennis. We nemen jullie feedback dus zeker mee.

Groeten,

Gerry

0
gery
gery
71 548 Andere particulier
9 jaren geleden
de meest recente antwoorden die het label "Goed beantwoord" hebben gekregen

Hier snap ik dus het nut absoluut niet van, waarom moeten die antwoorden het label "goed beantwoord" dragen om in de lijst "meest recente antwoorden" te komen? Noem die lijst dan "meest recente antwoorden".

0
gery
gery
71 548 Andere particulier
9 jaren geleden
Voor meest recente activiteit (zoals op het vorige forum) hebben we geen apart submenu inderdaad. Daarvoor zou je momenteel de hoofdrubrieken even apart moeten overlopen.

Waarom iets wat goed werkt(e) terug afschaffen? We kunnen misschien ook terug gaan naar DOS?

0
gery
gery
71 548 Andere particulier
9 jaren geleden
Alvast bedank om jullie op frequente basis in te zetten om de forummers te helpen.

Als de gebruiksvriendelijkheid van het forum er nog meer op achteruit gaat, zal die frequentie wel dalen. Ik merk nu al aan mezelf dat ik minder moeite doe om dit forum nog te volgen.

0
gery
gery
71 548 Andere particulier
9 jaren geleden

Oh ja, ik heb nu gereageerd met verschillende berichten omdat ik binnen eenzelfde quote geen onderverdeling kan maken.

0
gery
gery
71 548 Andere particulier
9 jaren geleden
de meest recente antwoorden die het label "Goed beantwoord" hebben gekregen

Hier snap ik dus het nut absoluut niet van, waarom moeten die antwoorden het label "goed beantwoord" dragen om in de lijst "meest recente antwoorden" te komen? Noem die lijst dan "meest recente antwoorden".

Ik zie dat de lijst ondertussen hernoemd is, maar ik snap nog steeds het nut er niet van. Misschien kan Livios dit uitleggen?

PS: wanneer en door wie krijgt een vraag de stempel "goed beantwoord"?

0
Livios.be
Livios.be
65 590 Andere professioneel
9 jaren geleden
de meest recente antwoorden die het label "Goed beantwoord" hebben gekregen

Hier snap ik dus het nut absoluut niet van, waarom moeten die antwoorden het label "goed beantwoord" dragen om in de lijst "meest recente antwoorden" te komen? Noem die lijst dan "meest recente antwoorden".

Ik zie dat de lijst ondertussen hernoemd is, maar ik snap nog steeds het nut er niet van. Misschien kan Livios dit uitleggen?

PS: wanneer en door wie krijgt een vraag de stempel "goed beantwoord"?

Dag Gery,

Een vraag krijgt het label "Goed beantwoord" toegewezen door de topicstarter, wanneer deze een - volgens hem of haar - gepast antwoord op de vraag heeft gekregen. Met andere woorden, om aan te geven of de topicstarter hiermee geholpen is. Deze functie bestond ook al op de vorige versie van het forum.

Dit dient ook om andere volgers van de rubriek in kwestie of deelnemers aan het topic op de hoogte te brengen hiervan. Zij kunnen namelijk ervoor kiezen om meldingen in te schakelen voor bepaalde rubrieken op topics waar ze zelf in actief zijn.

We beseffen dat de aanpassingen nog niet voor iedereen optimaal zijn. We bekijken hoe deze ingrepen het doen de komende periode. Om dan in de toekomst aan te passen waar nodig.

0
idur
idur
174 842 Andere professioneel
9 jaren geleden

Ik kan Gery volledig volgen,sinds de nieuwe layout heb ik gemerkt dat het allemaal veel omslachtiger gaat dan voorheen en ik minder tijd en moeite doe voor alles te vinden waar mijn intresse naar uitgaat.

0
Charel
Charel
932 5434 Andere professioneel
9 jaren geleden

Gerry,

In de hoop dat het een hulp kan zijn nog dit:

Eerst kon je bij de openingspost enkel reageren zonder te quoten, wat soms vervelend was omdat je bij je reactie de post niet meer kon bekijken. Dat is nu opgelost, je kan nu kiezen om te quoten of om te reageren zonder die quote, dat is goed waarvoor dank.

Echter nu is er een ander nadeel bij de volgende reactie's. Hier kan je nu enkel reageren door tegelijk ook te quoten wat soms bij quote na quote na quote veel te onoverzichtelijk wordt. Ook hier zou je de keus moeten hebben om te reageren zonder quote.

Nog handiger zou het zijn moest je tijdens het reageren de vorige post nog kunnen zien, raadplegen en eventueel stukjes er uit quoten of kopieren.

Ook dit bericht heb ik enkel kunnen maken door het vorige te quoten, terwijl mijn post daar helemaal geen betrekking op had. Om verwarring te vermijden heb ik die quote vervolgens uit dit bericht moeten verwijderen.

Charel

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Vraag gratis offertes aan voor jouw bouw- of renovatieproject

Vraag snel en eenvoudig offertes aan bij gespecialiseerde professionals bij jou in de buurt.

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Groot Vlaams woononderzoek: 1 op 6 kampt met vochtproblemen

Groot Vlaams woononderzoek: 1 op 6 kampt met vochtproblemen

Ontdek hoe Vlamingen wonen: van compact wonen en vochtproblemen tot betaalbaarheid. De belangrijkste resultaten van de Vlaamse woonsurvey.

Lees meer

Hoe onder de vraagprijs bieden: tips van een aankoopmakelaar

Hoe onder de vraagprijs bieden: tips van een aankoopmakelaar

Aankoopmakelaar Dieter Kersten deelt zijn tips om succesvol onder de vraagprijs te bieden.

Lees meer

Vlamingen willen meteen de echte prijs kennen van een renovatiewoning

Vlamingen willen meteen de echte prijs kennen van een renovatiewoning

Embuild wil dat kopers onmiddellijk de kosten kennen om een huis te verbouwen. “De renovatiekosten moeten in de verkoopadvertentie”, aldus Deiteren.

Lees meer


Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag