Misschien is het op bijgaande foto beter te zien.
Het water komt door het houtwerk naar binnen. Het hout begint ook te rotten.
Waar komt het water precies binnen?
Het glas in het raam moet niet om de zoveel jaar opnieuw afgekit worden. Normaal nooit zelfs.
Hooguit de voeg tussen muur en raamkader, maar ook daar zou het uitzonderlijk zijn dat het na 5 jaar al zou moeten vervangen worden.
Het water komt door het hout zeg je. Maar waar dan ergens? Tussen het hout en de muur, tussen het hout en het venstertablet, tussen het hout van de raamvleugel en het het hout van het raamkader of tussen het hout en het glas?
Van boven, van onder of langs de zijkant?
Beste,
De foto is misschien wat misleidend, maar ik heb de indruk dat dit raam veel ouder is, ik heb ook de indruk dat er enkel glas in staat.
Ik zie dat het glas aan de binnenkant is afgekit in plaats van afgewerkt met een glaslatje, iets wat men al decennia lang doet.
Ik veronderstel dat het een raam is dat je kan openen en dat het water dan tussen de vleugel en het raamkader binnenkomt. In dat geval moet je de sluiting eens nazien, bij geopend raam zou je dan in de onderregel ook afwateringsgaatjes moeten zien, die voeren het water dat tussen vleugel en onderregel zou kunnen komen af naar buiten toe. Het zou kunnen dat die verstopt zitten.
Ik zie ook dat de kit onderaan het glas wat verweerd is, dat schijnt er op te wijzen dat er condensatie optreedt op uw glas en zo afloopt tot aan de onderkant op die kit en wellicht ook nog verder om zo tussen die voeg te dringen.
Heb je soms last van condens op het glas?