Geur van roken onderbuur komt in mijn appartement

4

Geur van roken onderbuur komt in mijn appartement

Paul Muylle
Paul Muylle
#Keuken · 9 jaren geleden

Ik woon op de tweede verdieping van een 3 verdieping appartementsgebouw gebouw. Mijn onderbuur heeft de gewoonte om in de keuken te roken met de afzuigkap aan. Hierdoor wordt de rook wel naar buiten gebracht maar niet de geur. Deze geur is afgrijselijk en alleen met ook mijn afzuigkap aan te zetten kan ik dit vermijden. 

Maar ik ben niet steeds thuis om snel in te grijpen. 

Hoe kan ik dit technisch laten oplossen, in mijn afzuigkap zit reeds een degelijke terugslagklep.

Alle reacties

0
Wouters Van Genk
Wouters Van Genk
0 1 Andere particulier
9 jaren geleden

Wij zijn die vermeende onderburen maar wij roken niet in het appartement. Het volledige appartement is rookvrij.  Blijkbaar is klager overtuigd van zijn gelijk, niettegenstaande er geen grond van waarheid in zit. Dergelijke beschuldigingen worden door ons zeer ernstig genomen. Het is superspijtig dat er niet gepraat wordt, betrokkene mag steeds komen aanbellen zodat hijzelf kan vaststellen dat wij niet de oorzaak zijn. Communicatie tussen buren op deze manier is volledig ondermaats. Onbegrijpelijk ! ! !

0
Charel
Charel
932 5434 Andere professioneel
9 jaren geleden

Tenzij een van de twee  liegt, wat ik niet durf te veronderstellen, zal die geur dus van elders komen.

De klager woont op het tweede, degene die hier op reageerde woont op het eerste (?), en dus is er wellicht nog een bewoner op het gelijkvloers. En misschien nog een een verdiep hoger of nog meerderen op dezelfde verdiepingen. Dat wordt een zoektocht waarbij je bij voorbaat niemand kan of mag beschuldigen.

0
Con Gusto
Con Gusto
4 35 Andere professioneel
9 jaren geleden

Ik ken de situatie niet, maar maak mij volgende bedenkingen :

- ik veronderstel dat het een ouder appartementsblok is, want moderne zouden eerder aparte uitgangen voor de dampkap moeten hebben. Verschillende dampkappen op 1 groot kanaal aansluiten is niet aangewezen, zoals nu weer blijkt. Kan de geur niet afkomstig zijn van het kanaal zelf. Als het kanaal al jaren in gebruik is, wil je niet weten wat daar allemaal op de wand kan hangen. Misschien is het een oud schoorsteenkanaal waar op is aangesloten? Roet blijf jarenlang hangen.

- wat de terugslagklep betreft, hier heb je ook goede en slechte in. En is ook aan onderhoud onderhevig. Met de jaren gaat die vaak steeds slechter functioneren.

Op zoek naar een nieuwe keuken? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Keuken’

Op zoek naar een nieuwe keuken? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Keuken’

Ben je op zoek naar tips, tools en inspiratie om je keuken in te richten? Bestel dan snel ons gratis magazine ‘Mijn Keuken’. We helpen je graag op weg met ontwerpen, plannen en inrichten.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Keukentrends 2025: inspiratie voor een on-trend keuken

Keukentrends 2025: inspiratie voor een on-trend keuken

Keukentrends 2025: van open nissen en ronde vormen tot de ontbijtkast en slimme toestellen. Ontdek hoe jij je keuken on-trend maakt.

Lees meer

Keuken: indeling, materialen, onderhoud, plaatsing en prijs

Keuken: indeling, materialen, onderhoud, plaatsing en prijs

Van ontwerp naar droomkeuken. Inrichting, toestellen, materiaalsoorten, onderdelen, onderhoud, plaatsing en prijskaartje: een overzicht!

Lees meer

Helemaal af van het gas in je woning? Deze alternatieven zijn er voor je gasvuur

Helemaal af van het gas in je woning? Deze alternatieven zijn er voor je gasvuur

Van het gas af? Ontdek hoe je eenvoudig en duurzaam overstapt naar elektrisch koken met deze slimme alternatieven.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag