5

Terras aan zwevend dek meegieten

Angélique965
Angélique965
#Ontwerp · 9 jaren geleden

Hallo,

Mij vraag is. Ik ga bouwen op een zwevend dek omdat de grond er vochtig of nat is. Nu heeft vmm mij aanbevolen om minstens 35cm hoger te gaan als het straat peil. Mijn terras komt aansluitend achter de woning. Is dit beter dat ik dit in één keer samen laat gieten of is het beter in 2 keer. Eerst de woning en dan het terras later? De grond gaat ook lichtjes bergaf.

Alvast bedankt voor het antwoord. 

Alle reacties

0
Charel
Charel
932 5434 Andere professioneel
9 jaren geleden

Wat bedoel je met 'bouwen op een zwevend dek'? Kan je de opbouw beschrijven of via een tekening duidelijk maken?

0
Angélique965
Angélique965
0 3 Bouwer
9 jaren geleden

Dag Sjarel,

bedankt voor te reageren.

Een zwevend dek van 30cm. ik ga niet onderkelderen en gene kruipkelder.

Ze zeggen dat dan de bouw in zijn geheel beweegt. Zoals een boot heb ik mij laten vertellen.

De grond is 68m diep en achteraan blijft het water wel eens staan, langs het perceel heb ik een gracht. Die van de bouwmateruialen zegt maak je terras ook maar al klaar en de aannemer zegt nee terras later.

Maar technisch gezien wil ik het beste of het nu is of later.

Heb je nog meer uitleg nodig?

In bijlage vind je een extreme foto van de maand februari, ik 10 jaar is het zo niet geweest.

Met vriendelijke groeten

Angélique

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/31839/20160201131907.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=26e04f3aeb0336750d26576a02cb58c9
0
Angélique965
Angélique965
0 3 Bouwer
9 jaren geleden

Dag Sjarel,

bedankt voor te reageren.

Een zwevend dek van 30cm. ik ga niet onderkelderen en gene kruipkelder.

Ze zeggen dat dan de bouw in zijn geheel beweegt. Zoals een boot heb ik mij laten vertellen.

De grond is 68m diep en achteraan blijft het water wel eens staan, langs het perceel heb ik een gracht. Die van de bouwmateruialen zegt maak je terras ook maar al klaar en de aannemer zegt nee terras later.

Maar technisch gezien wil ik het beste of het nu is of later.

Heb je nog meer uitleg nodig?

In bijlage vind je een extreme foto van de maand februari, ik 10 jaar is het zo niet geweest.

Met vriendelijke groeten

Angélique

0
Charel
Charel
932 5434 Andere professioneel
9 jaren geleden

Angélique,

Oké, hier noemt men dat dan een plaatfundering.

Ik zou, net zoals die aannemer de plaatfundering enkel voorzien voor de woning. Vermits die 30 cm dik moet zijn en zwaarbewapend is die ook veel te duur voor een terras. Bovendien is het meestal beter om geen betonplaat te voorzien onder het terras omdat het doortrekkend water van uw terrasvloer dan tussen vloer en beton blijft zitten en zo uw vloer kan doen opvriezen. Ook zou dat vocht kunnen doordringen tot onder de woning tussen betonplaat en vloerafwerking. Beter is het om later een waterdoorlatende verharding aan te brengen waarop dan de vloerafwerking kan gebeuren. Vraag dit maar eens na bij een (buiten)vloerder.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Vraag aan de lichtexpert: Hoeveel licht moet je in huis hebben?

Vraag aan de lichtexpert: Hoeveel licht moet je in huis hebben?

Hoeveel licht heb je nodig in huis? Lichtexpert Joël Sels deelt tips over lichtinval, normen en het optimaal gebruiken van daglicht in elke ruimte.

Lees meer

5 tips om zo lang mogelijk thuis te blijven wonen op je oude dag

5 tips om zo lang mogelijk thuis te blijven wonen op je oude dag

Zo lang mogelijk thuis blijven wonen? Met deze tips en aandachtspunten zorg je voor een levenslange woonst, of je nu zelf bouwt of toch koopt en renoveert.

Lees meer

Een vide in huis? Architecten delen hun beste tips

Een vide in huis? Architecten delen hun beste tips

Een vide brengt licht en ruimte en laat verschillende verdiepingen in huis met elkaar communiceren. Enkele architecten geven advies.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag