6

Kost van perceelgrenzen checken.

Augustinus
Augustinus
#Bouwpartners · 9 jaren geleden
Mijn perceel is ongeveer 3200 vierkante meter groot. Het is vlak en geheel open (alle grenzen zijn optisch toegankelijk). Op welk bedrag moet worden gerekend voor het checken van de perceelgrenzen door een landmeter?

Alle reacties

0
StaalBouw
StaalBouw
28 203 Andere particulier
9 jaren geleden
Mijn perceel is ongeveer 3200 vierkante meter groot. Het is vlak en geheel open (alle grenzen zijn optisch toegankelijk). Op welk bedrag moet worden gerekend voor het checken van de perceelgrenzen door een landmeter?
Uit ervaring, 1 perceelgrens opmeten inclusief grondige zoektocht naar oude, bestaande plannen kostte ongeveer 1300€ + nog eens 500€ voor het plaatsen van officiële betonnen paaltjes.
0
Jos 777
Jos 777
1 54 Verbouwer
9 jaren geleden

ja mijn perceel is ongeveer 6500 m²  en overal betonnen paaltjes laten zetten waar nodig maar deel ervan door buren verwijderd

waar sta je dan?

0
hygicell
hygicell
0 1 Verbouwer
9 jaren geleden

ik heb begin deze maand prijs gevraagd bij een erkend landmeter voor een vriendin

zijn antwoord op 7 juni 2016:

Dag Frank, Inderdaad, je hebt mij daarvoor eens gebeld. Het is heel druk bij mij. Ik heb eens gekeken in de databank van de landmetersplannen, voor de percelen links en rechts zijn er opmetingsplannen. Voor het perceel (huis nr 4) is er niet echt een afzonderlijk opmetingsplan. Wat moet er gebeuren : - eerst moet de bestaande toestand opgemeten worden :(gevel van de woning opmeten, bestaande grenspalen zoeken en opmeten, bestaande afsluiting opmeten) - op basis van de opmetingsplannen van de aanpalende percelen wordt de grens bepaald (verwerking op kantoor) - nadien worden de grenspalen geplaatst. - PV van opmeting wordt opgemaakt, aanpalende eigenaar tekent het plan mee voor akkoord - PV van opmeting wordt geregistreerd bij de databank van de landmetersplannen Dit alles kan voor 950 euro excl BTW

0
StaalBouw
StaalBouw
28 203 Andere particulier
9 jaren geleden

ja mijn perceel is ongeveer 6500 m²  en overal betonnen paaltjes laten zetten waar nodig maar deel ervan door buren verwijderd

waar sta je dan?

Paaltjes van landmeter verwijderen is een strafbaar feit, blijkbaar weten veel mensen dat niet.

Maar ja, begin daar maar eens over tegen je buren...

0
Jos 777
Jos 777
1 54 Verbouwer
9 jaren geleden

Klopt en heb er sommige ook op gewezen maar houden zich dan van den domme. Eén heeft hem (na wat dreigementen) wel teruggeplaatst op aanraden van zijn vader ;o)

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Wonen 2025 opent eind deze maand de deuren

Wonen 2025 opent eind deze maand de deuren

Op 25 januari 2025 gaat bouwbeurs Wonen van start. De Nekkerhal in Mechelen is dan dé plek voor iedereen die op zoek is naar bouwinformatie en inspiratie.

Lees meer

Hoeveel kan je besparen met zelfbouwpakketten?

Hoeveel kan je besparen met zelfbouwpakketten?

Bespaar tot 50% op bouwkosten met zelfbouwpakketten van Swipe Zelfbouw en Easykit. Ontdek hoe je kosten bespaart en kwaliteit garandeert.

Lees meer

De EPB-verslaggever: van takenpakket tot prijs

De EPB-verslaggever: van takenpakket tot prijs

De EPB-verslaggever waakt erover dat jouw (ver)bouwproject aan de EPB-regelgeving voldoet. Wat behoort er tot zijn takenpakket en hoeveel bedraagt de prijs?

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag