Kunnen we een vrijstelling krijgen van een factuur bij brand door toedoen van de dakwerken?

3

Kunnen we een vrijstelling krijgen van een factuur bij brand door toedoen van de dakwerken?

CN
CN
#Ontwerp · 9 jaren geleden

Hallo,

enkele dagen geleden heeft er een zware brand gewoed in ons huis. De dakwerkers waren roofing aan het branden en de onderliggende isolatie heeft vuur gevat. Heel het dak, de zolderverdieping en 2 slaapkamers brandde volledig uit. Verder is er enorm veel waterschade. Het huis is onbewoonbaar verklaard...De verzekering is er al mee bezig, maar ik vroeg me af of we in deze situatie een vrijstelling van de factuur (voor een nieuw dak) kunnen krijgen of dienen we toch de volledige som te betalen?

alvast bedankt

met vriendelijke groeten

C

Alle reacties

0
Charel
Charel
932 5434 Andere professioneel
9 jaren geleden

Als alles is uitgebrand, ook het dak dan zal je vergoed worden voor de kostprijs van het dak. Het lijkt mij dan wel logisch dat je eerst die kostprijs van de dakwerken ook betaald. Je kan toch moeilijk een schadevergoeding krijgen van de verzekering voor iets dat niets heeft gekost lijkt mij.

Dus ik zou denken het is het ene of het andere. Ofwel heb je betaald voor dat dak en na de brand wordt je voor die kostprijs schadeloos gesteld, ofwel betaal je dat dak niet en hoort die kostprijs dus ook niet bij de geleden schade.

Het is immers de bedoeling dat je schadeloos wordt gesteld, niet dat je er geld aan overhoudt, of uiteindelijk een gratis dak zou hebben (enkel éénmaal betaald door de verzekering)

0
Mr_Bouwheer
Mr_Bouwheer
0 1 Bouwer
9 jaren geleden

Als de dakwerker je huis in brand gestoken heeft, zou je kunnen aanvoeren dat hij de te leveren prestaties niet (naar behoren) heeft uitgevoerd. Contacteer je verzekeringsagent/-makelaar/-maatschappij en vraag hen wat te doen. Zij zullen je correct adviseren.

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Hoe controleer je of je huurpand voldoet aan de woningkwaliteitsnormen?

Hoe controleer je of je huurpand voldoet aan de woningkwaliteitsnormen?

Ontdek de minimale woningkwaliteitsnormen en leer hoe je kan controleren of jouw huurpand voldoet aan deze normen.

Lees meer

3 ontwerpen voor een centrale keuken

3 ontwerpen voor een centrale keuken

De keuken van Thibaud en Sofie is gedateerd. Ze dromen van een open en gezellige leefkeuken. Drie interieurarchitecten maken een ontwerp.

Lees meer

Je huis slim ontwerpen: zo bescherm je je woning tegen koude en oververhitting

Je huis slim ontwerpen: zo bescherm je je woning tegen koude en oververhitting

Hoe kan je een energiezuinige woning slim ontwerpen zodat het je beschermt tegen koude en oververhitting? Met deze tips maak je je huis klimaatproof.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag