4

Isolatie gemeenschappelijke muur bouw

Bouwer610
Bouwer610
#Isolatie · 9 jaren geleden

beste

mijn aannemer beweert dat we voldoende geissoleerd zijn in de gemeenschappelijke muur dankzij ... Cm isolatie tegen het huis van de buren. Tegen onze bakstenen steekt niets isolatie... De buren trokken hun houtskellet zo snel op en staken teveel cm aan hun kant... En hierdoor is dat niet meer mogelijk. Nu hij beweert dat zonder isolatie ons gebouw even goed aan die muur geïsoleerd is; en dat we kunnen profiteren van hun verwarming (raar want warmte komt normaal niet door hun isolatie). Ik als leek denk dat er koude langs beneden door ga komen en door die paar mm vooraan en achteraan die niet geïsoleerd is aan het gebouw

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/32375/image-4.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=2aa5e24177db4bb7225c980b4d554c1f

Alle reacties

0
Charel
Charel
932 5456 Andere professioneel
9 jaren geleden

Uw aannemer heeft gelijk. Ik zie bij dat houtskelet een isolerende houtvezelplaat van enkele cm dik, dan een multiplex- of osb plaat en dan wellicht nog een isolerende vulling in het houtskelet.

Meer dan voldoende thermisch en acoustisch geisoleerd. Thermisch is die isolatie zelfs niet zo nodig vermits je hier niet isoleert tegen buitentemperaturen maar tussen twee verwarmde woningen, zoals je ook niet thermisch isoleert tussen twee kamers binnen uw eigen woning.

Wees blij dat je hier zelf geen kosten moet doen, hoewel de buurman wellicht het recht heeft om u hiervoor om een bijdrage te vragen.

0
Bouwer610
Bouwer610
0 1 Bouwer
9 jaren geleden

komt er dan geen koude wind langs de gemeenschappelijke gleuf vooraan en achteraan... aangezien dat vooraan en achteraan de gemeenschappelijke gevelsteen geen isolatie bevat; ok het is maar een paar cm...ik bekijk het zo een beetje als een raam een beetje openzetten.

0
Charel
Charel
932 5456 Andere professioneel
9 jaren geleden

Je spreekt van een gemeenschappelijke gevelsteen.

Dus het buitenspouwblad aan voor- en achtergevel loopt met dezelfde steen door over beide woningen: dan heb je daar ofwel geen (open) voeg tussen beide woningen, ofwel een krimpvoeg die met elastich wordt dichtgekit. In ieder geval is het niet de bedoeling dat er een open voeg tussen beide woningen blijft.

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Oude woning isoleren en ventileren: expert legt risico’s en oplossingen uit

Oude woning isoleren en ventileren: expert legt risico’s en oplossingen uit

Kan je een oude woning te veel isoleren en moet je ook ventilatie voorzien? Expert Luc Dedeyne vertelt over de risico's en het belang van ventilatie.

Lees meer

Spouwmuurisolatie: voor- en nadelen, soorten materialen, prijs en premie

Spouwmuurisolatie: voor- en nadelen, soorten materialen, prijs en premie

Spouwmuurisolatie is een snelle en goedkope manier om je muren extra te isoleren. Ontdek de voor- en nadelen, soorten isolatiematerialen, prijs en premie.

Lees meer

Wat is de lambda-waarde van isolatie?

Wat is de lambda-waarde van isolatie?

Er zijn verschillende materialen om te isoleren. Het grote verschil zit hem in de lambda-waarde. Wij lijsten de lambda-waarden van isolatie op.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag