3

Dakgoot plaatsen

jverdeyen
jverdeyen
#Veranda en bijgebouwen · 9 jaren geleden

Ik tracht een dakgoot te plaatsen aan mijn tuinhuis, iets simpel in PVC.

Maar ik kan niet meteen de juiste techniek vinden om bij mijn soort tuinhuis(dak) de goot te bevestigen.

Zie foto voor meer informatie. Dit is over een lengte van ongeveer 4m20cm.

Plaats ik de dakgoot aan de binnenzijde van de buitenste boord?

Alle tips zijn welkom!

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/32884/img2528.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=cc3cc949511a403d3d96914704eb4d56

Alle reacties

0
Charel
Charel
932 5436 Andere professioneel
9 jaren geleden

Voor zover ik die foto juist kan interpreteren is dit geen hellend dak maar een (licht hellend) plat dak.

Bij zulke daken plaatst men geen goten maar ligt de dakbedekking een stuk lager dan de dakranden en lichtjes in helling naar een uitloop in het plat dak. Op die uitloop wordt dan de afvoerbuis aangesloten, in dit geval zou ik de uitloop van het plat dak zo plaatsen dat die net voor een buitenwand uitkomt zodat je de afvoerbuis die je er op aansluit netjes tegen de buitenkant van die wand kan bevestigen.

0
jverdeyen
jverdeyen
0 1 Verbouwer
9 jaren geleden

Beste, dit klopt, bij regenval merk ik inderdaad ook op dat het meeste water in de uiterst rechtse hoek van het dak naar beneden loopt. Bij de eerstvolgende regenbui ga ik dit nogmaals controleren. Dan lijkt het me inderdaad ook voldoende op hier enkel een afvoerbuis onder te plaatsen en een regenton.

Bedankt voor de tip!

Je tuin (her)aanleggen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Tuin’

Je tuin (her)aanleggen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Tuin’

Met dit gratis magazine willen we je graag inspireren en advies geven om het maximum te halen uit jouw tuin en terras.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Alles wat je moet weten voordat je een tuinhuis plaatst: van materialen tot prijs

Alles wat je moet weten voordat je een tuinhuis plaatst: van materialen tot prijs

Ben je van plan om een nieuw tuinhuis te plaatsen? Ontdek alle opties wat betreft materiaal, budget, fundering, plaatsing en vergunning.

Lees meer

Een stevige fundering voor je tuinhuis maken: zo lukt het

Een stevige fundering voor je tuinhuis maken: zo lukt het

Een nieuw tuinhuis in de lente? Zonder goede fundering kan de plaatsing al snel in een nachtmerrie veranderen. Deze tips garanderen je een stevige basis.

Lees meer

Een veranda bouwen: van de soorten materialen tot de prijs

Een veranda bouwen: van de soorten materialen tot de prijs

Je wil een veranda, maar weet niet waar je op moet letten? We geven een antwoord op enkele belangrijke vragen. Van de soorten materialen tot de prijs.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag