5

Betonnen werkblad

Kelli
Kelli
#Keuken · 9 jaren geleden

Wij zijn momenteel op zoek naar een werkblad voor onze keuken. We vinden een betonnen werkblad echt ontzettend mooi, maar zien ook de nadelen zoals het gewicht, de grote kans op vlekken ...

Iemand ervaring met een betonnen werkblad of een groot alternatief met een betonlook ?

Alle reacties

0
Con Gusto
Con Gusto
4 35 Andere professioneel
9 jaren geleden

Een betonnen werkblad heeft wel wat nadelen, u haalt ze zelf al aan. Er bestaan mooie alternatieven in composiet en keramiek en zelfs laminaat, van goedkoop tot duur dus. Maar de echte look kun je meestal niet evenaren, daar heeft het authentieke toch een streepje voor. Het zal zoals altijd afwegen zijn.

0
Lara596
Lara596
6 41 Verbouwer
9 jaren geleden

Tegenwoordig zijn er echt wel veel alternatieven, zoals een materiaal met betonlook. Niets kan echter op tegen het origineel. En klopt, vlekken zie je sneller. Maar, sommige mensen vinden dat dit wel charme heeft... Keuzes maken :) 

0
boonsID
boonsID
0 5 Andere professioneel
9 jaren geleden

Beste,

Als interieurarchitect heb ik zelf reeds een keuken ontworpen met een betonnen werkblad.
Zie bij mijn projecten op www.boonsID.be

Zelf vind ik het heel belangrijk om natuurlijk materialen te gebruiken zoals ze zijn.  Deze voorliefde voor natuurlijk, duurzame materialen geven door hun eigenheid de nodige kleur, warmte en patine.
Zo kan je een strak eenvoudig ontwerp maken zonder dat het koud aanvoelt.

Zelf heb ik het werkblad op maat laten maken door www.betonal.be
Let wel dat beton heel veel weegt en men hiervoor de nodige manschappen nodig heeft bij het plaatsen.

Zoals elk ander natuurlijk produkt is deze minder onderhoudsvriendelijk.
Daarom moet u voor uzelf uitmaken wat u het belangrijkste vindt, de natuurlijk look of het onderhoud.

Ik raad u sowieso aan om nooit te kiezen voor een nagemaakt natuurlijk materiaal.  Men kan de eigenheid hiervan nooit evenaren waardoor het niet hetzelfde mooie resultaat oplevert.  Kies dan liever voor een ander onderhoudsvriendelijk materiaal op zich.

Veel succes !

Heidi Boons
Interieurarchitect
www.boonsID.be

0
de Coninck Felix-August
de Coninck Felix-August
1 7 Verbouwer
9 jaren geleden

er bestaan lichtgewicht betonmengels om dergelijke werkblad zelf te gieten.

Kijk even op dobbit.be op kanaal 45 telenet daar kan je zien hoe dergelijk blad word gegoten.

Niet zo eenvoudig maar je kan iedere maat aan.

niet vergeten achteraf voldoende natuurlijk zeep aan te brengen tot verzadiging;

Op zoek naar een nieuwe keuken? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Keuken’

Op zoek naar een nieuwe keuken? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Keuken’

Ben je op zoek naar tips, tools en inspiratie om je keuken in te richten? Bestel dan snel ons gratis magazine ‘Mijn Keuken’. We helpen je graag op weg met ontwerpen, plannen en inrichten.

Bestel nu
Keukenrenovatie? Vergelijk gratis offertes!

Keukenrenovatie? Vergelijk gratis offertes!

Vraag gratis offertes aan voor het ontwerpen, renoveren of plaatsen van jouw keuken door ervaren professionals.

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

In de kijker: nieuwe keukenkasten van ijzersterk hout

In de kijker: nieuwe keukenkasten van ijzersterk hout

Een keukenkast die duurzaam is, vochtbestendig en tot 35 jaar meegaat? Dat is de nieuwe kastencollectie van Keukens de Abdij met multimassieve kern.

Lees meer

Keukenindeling: welk type keuken verkies jij?

Keukenindeling: welk type keuken verkies jij?

De juiste keuken vinden die het best bij jou en je woning past is niet evident. Welke keukenindeling verkies jij? We lijsten de types keukens voor je op.

Lees meer

50x inspiratie voor je keuken: ontdek jouw keukenstijl

50x inspiratie voor je keuken: ontdek jouw keukenstijl

Droom je van een strakke zwarte of witte keuken? Of hou je van houten of kleuraccenten? Haal inspiratie uit deze vijftig keukens!

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag