Ventilatie cofd
Wat neem ik nu ventilatie c of d
De een zegt c de andere d?????
Ventilatie cofd
Wat neem ik nu ventilatie c of d
De een zegt c de andere d?????
Kwalitatief is het systeem D met warmterecuperatie veel beter dan eender welk systeem C. Enkel met dat systeem ben je altijd zeker van voldoende luchtverversing onder alle omstandigheden, warmterecuperatie, gefilterde lucht en geen geluidsoverlast.
Enkel met dat systeem ook hoef je geen ramen te hebben met verluchtingsgaten of roosters.
Dank u voor de uitleg. Maar ik heb al gehoord dat ze in holland er allemaal al van terug komen van den ventilatie d. Inverband dat de microben in de buizen blijven hangen of zo iets. Moet nog eens vragen hoe het juist in elkaar zat.
Toch niet weer dat verhaal uit Nederland ! Dan zetten we best ook geen warm water boilers meer, want ooit is er eens legionellabesmetting geweest....
Zowel systeem C als systeem D hebben hun voordelen en nadelen. Maar puur energetisch gezien heeft D toch heel wat voordelen tov C. Ook naar afregelen en bepalen van het juiste debiet zit je beter bij D. Het grote nadeel bij een C-systeem blijven de raamroosters : lawaaihinder en tocht. Maar als je ergens te velde woont en zomer en winter met de ramen open leeft ( bij wijze van spreken ) dan zal een C-systeem wel aan je wensen voldoen.
Dank u voor de uitleg. Maar ik heb al gehoord dat ze in holland er allemaal al van terug komen van den ventilatie d. Inverband dat de microben in de buizen blijven hangen of zo iets. Moet nog eens vragen hoe het juist in elkaar zat.
Je moet dat inderdaad nog eens navragen, want wat je hebt gehoord of gelezen is al redelijk oud nieuws waarvan ondertussen al lang is gebleken dat er andere factoren en fouten in het spel waren die niets te maken hadden met het systeem op zich.
In ieder geval is het zo dat er in Nederland ondertussen naar schatting zo'n half miljoen systeem D installaties zijn geplaatst. In de omliggende landen zijn dat er nog veel meer en tot hier toe is er buiten dat ene geval in die ene wijk nooit meer zulke negatieve ervaring geweest, integendeel.
Af en toe komt dat verhaal volkomen onterecht toch nog eens bovendrijven, al is het jaar na jaar minder en al wint systeem D ook jaar na jaar veld zonder dat hiervoor reclamecampagnes of lobbywerk aan te pas komen, wat niet van bepaalde andere systemen kan gezegd worden.
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’
In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’
Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.
Wil je weten langs waar je woning het meeste warmte verliest? Een thermoscan brengt het snel en makkelijk in beeld. Zo werkt het.
Lees meerTocht in huis aanpakken kan op verschillende manieren, afhankelijk van je budget en specifieke behoeften. We lijsten voor jou 5 oplossingen op.
Lees meerJe vloer isoleren: waar loopt het typisch mis en waar let je beter extra voor op? Tien boosdoeners!
Lees meerVraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen