Moedersleutel
Hoe kan ik voorkomen dat mijn deurslot nog een lopersleutel aanvaar ? Niemand anders dan wij, eigenaars, moeten nog binnen kunnen ! Zeker niet de de bouwheer !
Moedersleutel
Hoe kan ik voorkomen dat mijn deurslot nog een lopersleutel aanvaar ? Niemand anders dan wij, eigenaars, moeten nog binnen kunnen ! Zeker niet de de bouwheer !
De bouwheer is degene in wiens opdracht de woning is gebouwd, meestal de eigenaar dus.
Je bedoelt waarschijnlijk dat de aannemer nog een sleutel heeft.
Het beste en denk ik enig dat je kan doen is het slot vervangen wat een zeer kleine en gemakkelijke ingreep is. Hierbij zou je dan ook nog kunnen kiezen voor een extra beveiligd slot.
Beste,
dat is gebeurd bij de Voorlopige Oplevering. Een extra veilig ISEOslot maar...de bouwheer heeft een loper!
Volgens mij bestaat er geen loper die in elk slot, en zeker een veiligheidslot, past. Het zou wel kunnen dat de aannemer of plaatser van die deur een reservesleutel voor zichzelf heeft gehouden. Het slot vervangen is dus een afdoende oplossing
Als jij de officiele bewoner bent, het zij als eigenaar of het zij als huurder, iedereen die nog binnenkomt met of zonder sleutel zonder jou toelating kan worden beschouwd als inbreker en kan je daarvoor aangeven. Zelfs al is die persoon de eigenaar of de aannemer.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’
Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Een vide brengt licht en ruimte en laat verschillende verdiepingen in huis met elkaar communiceren. Enkele architecten geven advies.
Lees meer
Speel jij ook met het idee om je woning later om te bouwen tot een kangoeroe- of zorgwoning? Dan zijn er enkele zaken waar je best nu al rekening mee houdt.
Lees meer
Overweeg je om met een sleutel-op-de-deurfirma in zee te gaan? Ontdek hier wat kant-en-klaar bouwen betekent voor jouw budget.
Lees meerVraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen