Al dan niet dampscherm en welke afwerking bij voorkeur
Deze vraag is goed beantwoordBeste,
Ik heb reeds een "tuinhuis" geconstrueerd (zal worden verwarmd voor een pedicurepraktijk), die is opgebouwd mbv een oregonkader, opgevuld met glaswol 14cm (isoconfort). De buitenkant is afgewerkt met 18mm multiplex en vervolgens met houtcomposietplanken. Het plat dak "type warm dak" is geïsoleerd met 12cm PIR en vervolgens met EPDM afgewerkt. De vloer dient nog met 10cm XPS te worden afgewerkt. Hoe werk ik nu de muren af met of zonder dampscherm? Er wordt mij aangeraden het dampscherm Vario KM Duplex te gebruiken daar de buitenkant reeds volledig luchtdicht is door de multiplex. Is dit de beste oplossing? Ik heb tevens de intensie de binnenkant af te werken (bij voorkeur geen gipsplaten tenzij dit beter zou zijn) met hout zoals multiplex of groene MDF-platen. Wat is de beste oplossing in mijn geval? Ondertussen heb ik vernomen dat de luchtdichte buitenschil niet ideaal is. Ik had tevens het idee een luchtontvochtiger te installeren indien de ruimte wordt benut/verwarmd. Gezien de moeilijke aansluiting van het eventueel te nog installeren muur-dampscherm thv het plafond zou ik dit dampscherm over het plafond verder laten lopen : is dit een probleem daar reeds een dampscherm onder de plafondisolatieplaten ligt?
Alvast dank voor de studie. Ik heb tevens 2 foto's meegestuurd.
Met vriendelijke groeten!