Waarmee rekening houden als ik een kastje volledig voor een buitenraam hang ?

3

Waarmee rekening houden als ik een kastje volledig voor een buitenraam hang ?

rml
rml
#Ontwerp · 9 jaren geleden

Bij herinrichting van onze keuken wensen wij een keukenkast voor een raam te hangen.  We zouden dit raam liefst niet dichtmetselen, omdat we misschien later terug een andere opstelling kiezen en het raam dan weer zichtwaar willen.  Huidig raamtabletje gaan we gelijk maken met de binnenmuur, maar dan zit er dus wel een raamgatspeling van onze kastwand tov het raamglas van ± 15 cm.  Moeten we iets doen om problemen van condens of spinnenwebben of eendert wat te voorkopen in die open ruimte tussen raam en kastwand ?  Of kleven we gewoon best een donkere folie tegen het raamglas ? Hartelijk dank op voorhand voor jullie tips !!! En fijne feestdagen !!

Alle reacties

0
Charel
Charel
932 5453 Andere professioneel
9 jaren geleden

Inderdaad een folie tegen het glas en dan de volledige tussenruimte opvullen met isolatie om te eindigen met een dampdichte folie aan de binnenkant die je rondom tegen de muren kleeft.

0
rml
rml
0 15 Andere particulier
9 jaren geleden

Hartelijk dank voor uw snel antwoord en uw tips.   Mogen we u nog vragen aub welk soort folie we tegen het glas zelf moeten bevestigen : is dat zo'n soort aluminiumgekleurde folie die men ook gebruikt tegen zon aub ? Mvg,

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag