4

Tent als stalling voor motorhome

eded
eded
#Bouwpartners · 8 jaren geleden

Ik overweeg om op een grasveld, gelegen aan een provinciale weg, een tent te plaatsen van 8m x 4m en 3,5m hoogte.  Het grasveld hoort bij een gebouw.  De tent zal minder dan 30m verwijderd zijn van het hoofdgebouw.  De tent is volledig afgesloten en zichtbaar vanaf de openbare weg.

Aangezien het niet gaat om een vaste constructie, ga ik ervan uit dat ik hiervoor geen vergunning nodig heb, zelfs geen melding.  Klopt dit?

Alle reacties

0
Architect-expert Paul De Maesschalck
59 379 Architect
8 jaren geleden

Hier vind je het antwoord: https://www.ruimtelijkeordening.be/NL/Beleid/Vergunning/Werken-aan-en-rond-de-woning/Tuinhuis-serre-houtkot-

Voor alle zekerheid toch even overleggen met de dienst stedenbouw van je gemeente, je weet maar nooit.

Paul De Maesschalck

www.arcopolo.com

0
eded
eded
0 1 Andere particulier
8 jaren geleden

Bedankt voor uw reactie.

Deze website had ik uiteraard al helemaal uitgepluisd.

Dat ik op stedebouw een antwoord kan krijgen lijkt mij evident, alhoewel ze in mijn stad gigantisch moeilijk doen. Op de aangeduide website dus zeker niet, of toch niet helemaal.

De vraag was dus of er iemand een antwoord hierop heeft?

mvg

0
Charel
Charel
932 5434 Andere professioneel
8 jaren geleden

Bedankt voor uw reactie.

Deze website had ik uiteraard al helemaal uitgepluisd.

Dat ik op stedebouw een antwoord kan krijgen lijkt mij evident, alhoewel ze in mijn stad gigantisch moeilijk doen. Op de aangeduide website dus zeker niet, of toch niet helemaal.

De vraag was dus of er iemand een antwoord hierop heeft?

mvg

Volgens mij staat in de opgegeven link het antwoord:

"Een grond gebruiken voor opslag, caravans of tenten VALT ONDER DE STEDENBOUWKUNDIGE VERGUNNINGSPLICHT. Er bestaan een aantal vrijstellingen.

Vrijstelling*

Volgende activiteiten worden onder voorwaarden vrijgesteld van vergunning:
- het opslaan van allerhande bij de woning horende materialen en materieel met een totaal maximaal volume van 10 kubieke meter,  NIET ZICHTBAAR VANAF DE OPENBARE WEG;
- het plaatsen van één verplaatsbare inrichting die kan dienen voor bewoning, zoals een woonwagen, kampeerwagen of tent, niet zichtbaar vanaf de openbare weg, zonder er effectief in te wonen.
Dit alles kan enkel binnen een straal van 30 meter van de woning. "

Dus ik lees hier letterlijk dat er vergunningsplicht is, zeker indien zichtbaar vanaf de openbare weg.

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Wonen 2025 opent eind deze maand de deuren

Wonen 2025 opent eind deze maand de deuren

Op 25 januari 2025 gaat bouwbeurs Wonen van start. De Nekkerhal in Mechelen is dan dé plek voor iedereen die op zoek is naar bouwinformatie en inspiratie.

Lees meer

De EPB-verslaggever: van takenpakket tot prijs

De EPB-verslaggever: van takenpakket tot prijs

De EPB-verslaggever waakt erover dat jouw (ver)bouwproject aan de EPB-regelgeving voldoet. Wat behoort er tot zijn takenpakket en hoeveel bedraagt de prijs?

Lees meer

Hoeveel kan je besparen met zelfbouwpakketten?

Hoeveel kan je besparen met zelfbouwpakketten?

Bespaar tot 50% op bouwkosten met zelfbouwpakketten van Swipe Zelfbouw en Easykit. Ontdek hoe je kosten bespaart en kwaliteit garandeert.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag