4

Afvoer plat dak

niniansix
niniansix
#Dak · 8 jaren geleden

Beste,

Wij hebben een plat dak waarbij de afvoer verbonden is met de afvoer naar de goot. Het gebeurt soms dat wanneer de wind uit een bepaalde richting komt, dit een beetje kan 'stinken' op ons terras en die geur durft soms wel eens in het huis waaien wanneer de ramen openstaat.

De buis is 80mm en ik heb al geprobeerd om een sifon te maken maar helaas durft deze soms eens lekken & is het eigenlijk goede oplossing voor in de winter (vriezen). Enig idee hoe ik dit eventueel kan oplossen? Een terugslagklep vind ik niet meteen voor deze dikte...

Alvast bedankt!

Mvg

Ninian Six

Alle reacties

0
Charel
Charel
932 5436 Andere professioneel
8 jaren geleden

Beste, de enige remedie is het plaatsen van een sifon. Je mag deze niet bovengronds voorzien, want zoals je wellicht al vermoedde zal deze vast- en kapotvriezen.

Beter is het om onderaan, daar waar de regenafvoerbuis op de ondergrondse leiding wordt aangesloten, een sifonputje met deksel te plaatsen.

0
niniansix
niniansix
0 6 Verbouwer
8 jaren geleden

Beste,

bedankt voor uw respons !

Helaas is het niet mogelijk om onder de grond een sifon te steken want dan moet ik mijn terras openbreken en dit is helaas geen optie.... 

Dan zal ik vrees ik moeten leven met het probleem zeker ? :( 

Beste, de enige remedie is het plaatsen van een sifon. Je mag deze niet bovengronds voorzien, want zoals je wellicht al vermoedde zal deze vast- en kapotvriezen.

Beter is het om onderaan, daar waar de regenafvoerbuis op de ondergrondse leiding wordt aangesloten, een sifonputje met deksel te plaatsen.

0
Charel
Charel
932 5436 Andere professioneel
8 jaren geleden

Als net onder de afvoerbuis geen sifonput kan geplaatst worden kan je dat ook nog doen verder in het traject van de ondergrondse regenafvoerbuizen. Dus een (tussen)sifonput met een ondergrondse ingang en ondergronds uitgang. Je kan die put zelfs voorzien op een plaats in de leidingen waar alle regenafvoerbuizen al zijn samengekomen, op de hoofdafvoer dus.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Een leien dak: welke soort leien passen het beste bij jouw stijl en budget?

Een leien dak: welke soort leien passen het beste bij jouw stijl en budget?

Overweeg je een leien dak? Ontdek de verschillende materialen met hun voor- en nadelen en prijs. Van natuurleien tot vezelcementleien.

Lees meer

Een stevig dak voor je woning? Maak de juiste keuzes met deze bouw-, renovatie- en onderhoudstips

Een stevig dak voor je woning? Maak de juiste keuzes met deze bouw-, renovatie- en onderhoudstips

Een stevig dak is essentieel. De juiste keuzes maken voor je dak? Ontdek tips voor de opbouw, de geschikte dakbedekking, renovatie en onderhoud.

Lees meer

Dak herstellen: alle soorten reparaties, handige tips en kostenoverzicht

Dak herstellen: alle soorten reparaties, handige tips en kostenoverzicht

Ontdek alle soorten dakreparaties, kosten, premies en tips om te kiezen tussen je dak herstellen of renoveren.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag