Welke verbouwing eerst aanpakken en hoe best informatie krijgen van de werken

7

Welke verbouwing eerst aanpakken en hoe best informatie krijgen van de werken

diesel-ke
diesel-ke
#Bouwpartners · 8 jaren geleden

er zijn volgende werken nog te doen aan mijn woning: dak vernieuwen; keuken vernieuwen; keldermuren afwerken. ik ben alleenstaande en hoor van overal wat ik zou moeten doen, maar iedereen zegt wat anders. kan ik ergens terrecht waar ik alle nodige informatie krijg over welke verbouwing eerst aan te pakken en hoe/wat /waar/wie ik daarvoor moet contacteren. wat mss wel probleem is, ik ben alleenstaande, dus het financiele aspect is heel belangrijk. ik ben wel van mening, beter direct correct en goed, volledig de werken gedaan (ietsje hogere kosten), dan half of 

onvolledig en na een tijd opnieuw te moeten doen. wat mss dan dubbel zoveel kost....

hopend op positieve reacties,

alvast bedankt

diesel-ke

Alle reacties

0
idur
idur
174 842 Andere professioneel
8 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Ik denk dat het dak de prioriteit moet krijgen. 

0
Architect-expert Paul De Maesschalck
59 379 Architect

Neem een goed en betrouwbaar architect onder de arm.  Die begeleidt je op alle mogelijke vlakken van het verbouwingsproces: financieel, technisch, organisatorisch, esthetisch, ...

www.arcopolo.com

0
cdc
cdc
2 6 Verbouwer

ja, het dak krijgt zowiezo prioriteit.   Met de nodige dakisolatie.   (een goed onderdak, 30 cm isolatie en een goed dampscherm)

Er bestaan isolatiefirma's waar je mag "meewerken" waardoor het minder kost...

Dit gaat je heel veel wooncomfort opleveren, en is eigenlijk de basis van bijna elke renovatie.

Als je niets verandert aan de structuur van je dak, dan heb je hiervoor geen architect nodig.

0
Architect-expert Paul De Maesschalck
59 379 Architect

Neenee, CDC, als je de draagstructuur van je dak niet verandert, dan moet je geen bouwaanvraag doen.  Een goed architect onder de arm nemen heeft altijd zijn voordelen, ook als er geen bouwaanvraag vereist wordt !

www.arcopolo.com

0
diesel-ke
diesel-ke
0 9 Verbouwer
8 jaren geleden

bedankt

0
cdc
cdc
2 6 Verbouwer

Je kan ook altijd naar een wooninfo-punt gaan in jouw buurt.   Die geven gratis heel wat informatie.   Ook over mogelijke premies enzo.

Of als je in provincie Antwerpen woont een afspraak maken bij kamp C (in Westerlo)

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Wonen 2025 opent eind deze maand de deuren

Wonen 2025 opent eind deze maand de deuren

Op 25 januari 2025 gaat bouwbeurs Wonen van start. De Nekkerhal in Mechelen is dan dé plek voor iedereen die op zoek is naar bouwinformatie en inspiratie.

Lees meer

Hoeveel kan je besparen met zelfbouwpakketten?

Hoeveel kan je besparen met zelfbouwpakketten?

Bespaar tot 50% op bouwkosten met zelfbouwpakketten van Swipe Zelfbouw en Easykit. Ontdek hoe je kosten bespaart en kwaliteit garandeert.

Lees meer

De EPB-verslaggever: van takenpakket tot prijs

De EPB-verslaggever: van takenpakket tot prijs

De EPB-verslaggever waakt erover dat jouw (ver)bouwproject aan de EPB-regelgeving voldoet. Wat behoort er tot zijn takenpakket en hoeveel bedraagt de prijs?

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag