7

Uitvoeren van dakwerken

Filibeer
Filibeer
#Dak · 8 jaren geleden

Een vraag over een aannemer dakwerken éérste aannemer kan werken niet verder zetten wegens gezondheidsproblemen maar er zijn wel fouten gebeurd door de aannemer tijdens de werken tweede aannemer neemt de werken over en is op de hoogte van de zichtbare gebreken maar gaat toch verder op de werken van de vorige aannemer word de tweede aannemer dan ook niet verantwoordelijk gesteld voor de fouten van de éérste aannemer nu zeker hij weet had van de zichtbare gebreken 

Alle reacties

0
Charel
Charel
932 5449 Andere professioneel
8 jaren geleden

Het is wel zeer moeilijk te lezen en te begrijpen zo zonder leestekens Filibeer !

Hopelijk heb ik het juist begrepen. 

Aannemer 1 is met de dakwerken begonnen, heeft daarbij fouten gemaakt, heeft die niet rechtgezet en heeft het werk om gezondheidsredenen niet kunnen afmaken.

Aannemer 2 is aangesteld (hopelijk met goedkeuring van aannemer 1 !). Hij zet de werken verder zonder de fouten van aannemer 1 eerst recht te zetten.

Aannemer 2 is de verantwoordelijke voor latere gebreken. Indien hij van mening was dat er fouten waren gemaakt had hij ofwel het werk moeten weigeren, ofwel had hij de fouten moeten herstellen alvorens verder te werken.

0
Filibeer
Filibeer
0 3 Andere particulier
8 jaren geleden

Bedankt Charles voor de reactie waarom bent u daar zo zeker van dat de 2 de aannemer verantwoordelijk is ik heb aan het zoeken naar een president van de rechtbank waar zo'n zaak behandeld werd maar helaas niet gevonden hebt u daar mee info over

Gtz,

Filibeer

0
Charel
Charel
8 jaren geleden

Een aannemer is steeds verplicht om te werken volgens wat men noemt " de regels van de  kunst ". Is dat om één of andere reden niet mogelijk dan mag hij het werk niet aanvatten.

Het simpele feit dat een aannemer een werk aanvat wordt als een bewijs aanzien dat hij de omstandigheden van dat werk als goed genoeg beoordeelt om het werk volgens de regels en zonder latere tekortkomingen te kunnen uitvoeren. Blijkt er later toch een probleem dan is dat uiteraard zijn verantwoordelijkheid.

Bijvoorbeeld: Als een schrijnwerker een deur scheef heeft gezet moet hij later hiervoor de schuld niet afschuiven op de metselaar omdat die het deurgat scheef heeft gemetseld, zelfs niet als dat waar  moest zijn. Hij had die deur niet mogen plaatsen alvorens de fout was rechtgezet. Hij heeft de deur desondanks toch gezet en is daarmee nu de enige verantwoordelijke.

0
Filibeer
Filibeer
0 3 Andere particulier
8 jaren geleden

Bedankt Charles voor de vlugge reactie en u heeft mij hier zeker met geholpen maar weet u soms zoals ik schreef een president kan vinden van de rechtbank waar zo'n zaak word behandeld 

Gtz,

Filibeer

0
Charel
Charel
8 jaren geleden

Bedankt Charles voor de vlugge reactie en u heeft mij hier zeker met geholpen maar weet u soms zoals ik schreef een president kan vinden van de rechtbank waar zo'n zaak word behandeld 

Gtz,

Filibeer

Ik weet niet waar ik op papier een precedent hierover zou kunnen vinden, ik ken het logische principe enkel uit mijn tientallen jaren ervaring als aannemer. 

0
Filibeer
Filibeer
0 3 Andere particulier
8 jaren geleden

Nogmaals bedankt Charles voor het interessante antwoord maar ga toch nog op zoek naar zo'n precedent van de rechtbank maar dat ik zo iets zal vinden waar zo'n zaak is behandeld is geweest dat is een andere zaak

Gtz,

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Wat is de prijs van een nieuw dak: van dakbedekking tot isolatie

Wat is de prijs van een nieuw dak: van dakbedekking tot isolatie

Benieuwd naar de prijs van een nieuw dak? Ontdek wat een nieuw dak kost per vierkante meter, welke premies er zijn en hoe je kan besparen.

Lees meer

Een hellend dak plaatsen of renoveren? Ontdek meer over de mogelijkheden

Een hellend dak plaatsen of renoveren? Ontdek meer over de mogelijkheden

Wil je een hellend dak plaatsen of renoveren? Lees meer over isolatie, dakbedekking en slimme integraties zoals zonnepanelen en dakvensters.

Lees meer

3 tips voor een perfect groendak

3 tips voor een perfect groendak

Een groendak heeft tal van voordelen. Maar er zijn ook enkele aandachtspunten. We zetten enkele tips voor jou op een rij.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag