Kan ik een stuk grond van mijn buurman overkopen?

3

Kan ik een stuk grond van mijn buurman overkopen?

Peter-Paul
Peter-Paul
#Ontwerp · 8 jaren geleden

Graag had ik informatie gehad of het mogelijk is om een stuk grond van mijn buurman over te kopen en bij ons perceel toe te voegen. Mijn buurman onderhoud zijn tuin niet Deze  is een oerwoud en wild groei van bamboe en dergelijke deze schiet ondertussen door in onze tuin.  Ik zou het geinfecteerde stuk willen overkopen en deze onderhouden maar weet niet of dit mogelijk is.

Kan ik onze buurman verplichten om zijn bamboe te onderhouden zodat dit enkel in zijn tuin blijft?

Alle reacties

0
Charel
Charel
932 5444 Andere professioneel
8 jaren geleden

Als beide partijen akkoord zijn dan zie ik niet in waarom je geen stuk grond van de buurman zou mogen kopen.

Het zit in de aard van planten dat ze zich willen voortplanten en uitbreiden, dat kan via wortels maar ook via zaden verspreid door de wind of door dieren, planten kennen hierbij geen perceelsgrenzen. Het lijkt mij onmogelijk om te vermijden dat de planten in de ene tuin niet voor nakomelingen zullen proberen te zorgen in andere tuinen.Het lijkt mij dan ook uw eigen verantwoordelijkheid om te voorkomen dat de planten van de buren zich zouden gaan uitbreiden tot in jouw tuin.

0
Astrid Clabots - Clabots Advocaten
30 101 Andere professioneel
8 jaren geleden

Geachte

Dat kan. Ingevolge splitsing.

Voorts zijn er mogelijkheden om de hinder door de beplanting te doen staken via tussenkomst van de Vrederechter.

Astrid CLABOTS

Advocaat

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Je huis slim ontwerpen: zo bescherm je je woning tegen koude en oververhitting

Je huis slim ontwerpen: zo bescherm je je woning tegen koude en oververhitting

Hoe kan je een energiezuinige woning slim ontwerpen zodat het je beschermt tegen koude en oververhitting? Met deze tips maak je je huis klimaatproof.

Lees meer

Zelfbouw: wat kan je zelf doen en hoeveel kan je besparen?

Zelfbouw: wat kan je zelf doen en hoeveel kan je besparen?

Zelfbouw kan je een hoop geld besparen. Maar hoeveel geld bespaar je door je werken (gedeeltelijk) zelf te doen? En welke klussen kan je zelf doen?

Lees meer

Welke bouwstijl kies jij?

Welke bouwstijl kies jij?

Bouwen is kiezen. Maar de veelheid aan bouwstijlen maakt dat kiezen er niet makkelijker op. Wij geven een beknopt overzicht van de verschillende stijlen.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag