Mag ik een uitbouw die mijn buurman over mijn eigendom heeft geplaatst eigenhandig zelf afbreken ?

4

Mag ik een uitbouw die mijn buurman over mijn eigendom heeft geplaatst eigenhandig zelf afbreken ?

Rode dalia
Rode dalia
#Ontwerp · 8 jaren geleden

mijn buurman heeft een tijd geleden een uitbouw aan zijn garage gemaakt maar dit hangend over mijn eigendom , ik heb hem per aangetekend schrijven in gebreken gesteld en gevraagd deze uitbouw aan zijn kant te maken en niet over mijn eigendom , hij weigerd er gevolg aan te geven, 

Mag ik eigenhandig deze uitbouw over mijn eigendom zelf afbreken?

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/39488/image-40.jpeg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=306aea2d854a1845ad39721142c766c0https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/39488/image-45.jpeg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=8306bb314d3d46b210befc7d5f5e97b6

Alle reacties

0
Kris M
Kris M
594 3492 Andere particulier
8 jaren geleden

Gaat het over die uitstekende golfplaat?  Hoeveel cm?  Of gaat het over die witte uitbouw?

Die witte uitbouw van de buren zou k ook niet tolereren.  Bouwvergunning navragen bij gemeente en als zij niet optreden naar de vrederechter.  Je recht in eigen handen nemen mag niet maar als je t afbreekt terwijl.hij op.vakantie is moet hij wel beginnen procederen tegen zijn eigen bouwovertreding.  Je zal dan hoogstwaarschijnlijk wel een veroordeling oplopen.  k Zou via gemeente/vrederechter passeren.

Als t die uitstekende golfplaat is en dat wit kot is van jou dan zou k de vete sluiten:  buur deed iets wat niet mocht doch jij mocht ook niet tegen de muur van de buren bouwen tenzij hij gemeen gemaakt was (=meebetaald)

0
gery
gery
71 548 Andere particulier
8 jaren geleden

Gaat het over die uitstekende golfplaat?  Hoeveel cm?  Of gaat het over die witte uitbouw?

Die witte uitbouw van de buren zou k ook niet tolereren.  Bouwvergunning navragen bij gemeente en als zij niet optreden naar de vrederechter.  Je recht in eigen handen nemen mag niet maar als je t afbreekt terwijl.hij op.vakantie is moet hij wel beginnen procederen tegen zijn eigen bouwovertreding.  Je zal dan hoogstwaarschijnlijk wel een veroordeling oplopen.  k Zou via gemeente/vrederechter passeren.

Als t die uitstekende golfplaat is en dat wit kot is van jou dan zou k de vete sluiten:  buur deed iets wat niet mocht doch jij mocht ook niet tegen de muur van de buren bouwen tenzij hij gemeen gemaakt was (=meebetaald)

Waar ziet u een uitstekende golfplaat?
Raar dat u denkt dat dat wit kot van de vraagsteller zou zijn.

0
Charel
Charel
932 5444 Andere professioneel
8 jaren geleden

Ik snap de bedoeling van dat superkleine bouwseltje niet. Het lijkt voor mij ook zo dat dit niet kortgeleden is gemaakt maar al een hele tijd in weer en wind hangt. Verder vind ik het raar dat de opmerking nu komt, dat ding is daar toch wellicht ook niet plotseling gekomen, je moet toch gemerkt hebben dat  men in jouw tuin iets aan het construeren was? Je hebt het dus gedoogd destijds?

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Je huis slim ontwerpen: zo bescherm je je woning tegen koude en oververhitting

Je huis slim ontwerpen: zo bescherm je je woning tegen koude en oververhitting

Hoe kan je een energiezuinige woning slim ontwerpen zodat het je beschermt tegen koude en oververhitting? Met deze tips maak je je huis klimaatproof.

Lees meer

Zelfbouw: wat kan je zelf doen en hoeveel kan je besparen?

Zelfbouw: wat kan je zelf doen en hoeveel kan je besparen?

Zelfbouw kan je een hoop geld besparen. Maar hoeveel geld bespaar je door je werken (gedeeltelijk) zelf te doen? En welke klussen kan je zelf doen?

Lees meer

Welke bouwstijl kies jij?

Welke bouwstijl kies jij?

Bouwen is kiezen. Maar de veelheid aan bouwstijlen maakt dat kiezen er niet makkelijker op. Wij geven een beknopt overzicht van de verschillende stijlen.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag