Natuurlijk ventilatie advies souterrain
Natuurlijk ventilatie advies souterrain
Alle reacties
Mechanisch ventileren (liefst D) is de enige verstandige juiste keuze. Op natuurlijke wijze lukt dit niet; je zou horizontale buizen naar buiten kunnen steken en verticale naar boven om op het schouweffect te rekenen doch 't resultaat is zéééér twijfelachtig.
Als uw soutterains niet vochtvrij zijn camoufleert verwarming/verluchting enkel maar het probleem.
PS. Ik verkoop géén ventilatiesystemen doch heb thuis vorige eeuw (1995) D-ventilatie geplaatst toen de belgen dat nog niet kenden maar onze noorderburen wel al ;-)
In geval je al iemand vind die jou adviseert om hier te ventileren op een niet-mechanische wijze dan zal dat allesbehalve een expert zijn want het is onmogelijk om in uw geval voldoende ventilatie te kunnen krijgen op een zuiver natuurlijke wijze.
Profiteer nu van die verbouwing om tegelijkertijd een systeem te voorzien waarbij de hele woning voortaan volgens de normen kan worden geventileerd
Ook ik ben geen verkoper van ventilatiesystemen

Van verwarming tot ventilatie. Ontdek alles wat je moet weten over energie in ons gratis magazine ‘Mijn Energie’
De mogelijkheden zijn de laatste jaren enorm toegenomen, waardoor het moeilijker wordt om de juiste keuze te maken voor jouw woning. In dit magazine helpen we je graag op weg.
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.
Lees ook

Hoe je huis verluchten? Tips voor zomer en winter
Ontdek waarom het belangrijk is om je huis te verluchten en hoe je dit slim doet in zomer én winter zonder warmteverlies.
Lees meer
Altijd frisse lucht in huis: zo werkt een ventilatiesysteem D
Ontdek alles over ventilatiesysteem D: werking, prijs, premies, installatie, onderhoud en of het past in jouw woning.
Lees meer
Ventilatiesysteem kiezen: soorten, prijzen en tips voor jouw woning
Een gezond binnenklimaat begint met goede ventilatie. Maar welk ventilatiesysteem kies je? Ontdek de opties voor nieuwbouw en renovatie.
Lees meerOnze toolbox
Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen