1

Vraag over zonnecollectoren voor opwarmen zwembad

louis3
louis3
#Zwembad en vijver · 8 jaren geleden

kan iemand mij meer vertellen over plaatsen van zonnecollectoren voor het verwarmen van mijn zwembad die 11 x 5 m x 1,80 m diepte heeft en is afgedekt met rolluik.

Wie heeft ervaring met zonnecollectoren voor verwarmen zwembad.

wat is het beste systeem en kan ik het water laten circuleren door mijn bestaande  hayward pomp  die ik op 3 snelheden kan zetten 1500 of  2400 toeren of op 3400 toeren.

hoeveel graden kan ik mijn zwembad opwarmen per dag als er veel zon is ?

Wat is ongeveer de prijs van de totale investering bij benadering  en wie heeft een goed  adres voor ons van een goede installateur.

Met warmtepomp lucht water heb ik een extra pomp nodig en dan verbruik ik ook nog eens elektriciteit  als ik deze warmtepomp aanleg  en heb ik ook nog eens wat bijkomend  lawaai van de warmtepomp  en daarom zijn misschien zonnecollectoren beter voor ons.

ik zou de zonnecollectoren kunnen leggen op het dak die de ganse dag in de zon ligt en die juist boven het filterkot is gelegen.

Graag alle informatie die mij kan helpen waarvoor dank.

Alle reacties

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Zwembadverwarming: 3 opties voor een aangename temperatuur

Zwembadverwarming: 3 opties voor een aangename temperatuur

Altijd een aangename watertemperatuur? Er zijn drie systemen om je zwembad te verwarmen: de warmtepomp, een warmtewisselaar en zonnepanelen.

Lees meer

Maak je zwembad winterklaar in 5 stappen

Maak je zwembad winterklaar in 5 stappen

Zodra de watertemperatuur onder de 12°C zakt, is het tijd om je zwembad voor te bereiden op de winter. Dit stappenplan helpt je op weg.

Lees meer

Een vijver aanleggen in je tuin: van terrasvijver tot zwemvijver

Een vijver aanleggen in je tuin: van terrasvijver tot zwemvijver

Wil jij een vijver aanleggen in je tuin? Naargelang de functie, jouw budget en beschikbare oppervlakte kan je kiezen uit 5 verschillende mogelijkheden.

Lees meer

Weet jij het antwoord op deze vragen?

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag