Mijn buur heeft een vochtprobleem aan zijn garage en zegt dat het door mijn tuinhuisje komt!
Mijn buur in bezig met de bouw van een garage op 9 cm van de perceelgrens, op de perceelgrens staat een omheining. Nu beweert hij dat zijn garagemuur vochtproblemen heeft door mijn tuinhuis. Mijn tuinhuis staat ongeveer 1 M van de omheining.
Het tuinhuisje heeft een schuin dak, met golfplaten. De golfplaten komen net op de omheining en staan dus niet tegen zijn garagemuur. Vroeger had hij er geen probleem mee!
Maar sinds ik heb om zijn vergunningsvoorwaarden heb gewezen om deze garage te mogen bouwen, ik hij kwaad. Hij en zijn aannemer waren overheen gekomen om de garagemuur aan mijn kant in ruwbouwstenen te laten. Omdat hij er toch geen zicht op had.
Maar ik wel, daarom heb ik zijn vergunning opgevraagd. In de vergunningsvoorwaarden staat duidelijk dat hij de zelfde bakstenen moet gebruiken als de aanliggende garages. Uiteindelijk heeft de aannemer E-Bicks geplaats. Maar hiervoor hebben ze de omheinging los moeten maken, omdat er geen plaats aan zijn kan van de omheining was, ze hebben deze terugplaats. Ook hebben ze bij de graafwerken mijn borduren beschadigd, ze hebben te diep over de perceelgrens gegraven. Waardoor mijn borduren los zijn gekomen. De aannemer zou opnieuw beton zetten en de borduren opnieuw plaatsen zoals het was, maar dit is nog altijd niet gebeurd. Kan ik dan ook schadevergoeding vragen?
Sinds 2 weken heeft hij gaten geboord in zijn garagemuur om een houtenbalk vast te maken en zo opnieuw een houtentuinschermen te plaatsen. Ik denk dat het door deze gaten komt dat hij misschien een vocht probleem heeft. Je ziet ook dat hij zelf de muur beschadigd heeft want de steen is geborsten. Ook zie je dat de garagemuur niet goed gevoed is, en ter hoogte van de omheining zelfs niet gebeurd is.De werken zijn sinds augustus 2016 begonnen. Ik ben nog bereid om mijn tuinhuis dak net tegen de omheining te zeten. Maar wat als hij nog om problemen blijf zoeken? Ook heb ik nog een vraag i.v.m. zijn tuinschermen? Hij heeft deze namelijk aan mijn kant bevestigd. Hij is dus voor ik er kwam wonen over de omheining gekropen om deze te bevestiging. Dit mag toch ook niet? Kan ik eisen om zijn tuinschermen aan zijn kant te bevestigen? Ik heb gelukkig foto's genomen zodat ik de nodige bewijzen heb.